• saijda

BIM December 2017

Hej! Hoppas det är okej att jag hoppar in här från november-tråden. Hade BIM den 17 november men mensen blev en vecka sen (för första gången) och kom idag. Ledsen blir man när man trodde att det var något på gång i magen och skulle tagit ett test idag egentligen :(

Men nu är det nya tag på första barnet, försök tre. ÄL 9 december och BIM 23 december. Hade varit mysigt med en sån fantastisk julklapp som att man är gravid :0

• saijda

Funderar på att köra på ÄL tester denna gång - har någon använt sig utav det och vart har ni köpt dem isf? :)

• saijda
    michimichi skrev 2017-11-25 23:11:00 följande:

Hoppas in från novembertråden, fick min mens idag. Tredje försöker nudå... suck.

Jag har bim 23/12.

Kört med ältest, denna gång tänkte jag testa att tempa. Tips på var man kan hitta nån bra guide?

Välkommen hit! Jag flyttade också från novembertråden. Och vi har BIM samma dag samt tredje försöket för mig med :)

Håller tummarna hårt för oss att det blir ett pluss denna gång! <3
  • saijda
    stila skrev 2017-11-26 09:43:28 följande:

Jag har också kommit från novembertråden, med nästa BIM 23.12 :) Om inte ÄL får för sig att vara sen igen, den hade flyttat fram fem dagar den här gången så jag hann få upp ett rejält hopp innan mensen startade med buller och bång :( Andra försöket för oss/mig nu.

Vi hoppas på en julklapp för oss alla! :)

Då har vi BIM samma dag :) åh jag hade samma, men nya tag nu. Hoppas på en julklapp för oss alla <3
  • saijda

Hej ! Grattis till alla som har blivit gravida och fantastiska är ni andra som fortsätter kämpa <3

Själv hade jag BIM igår och ingen mens idag heller och tempen ligger fortfarande mellan 36.9-37.1 grader.

Hoppas verkligen på ett plus, ska se om jag vågar ta ett test imorgon. Förra gången kom mensen en vecka senare, vilket aldrig har hänt innan :0

bifogar bild från WomanLog

• saijda
    marran87 skrev 2017-12-25 08:54:10 följande:

Hur går det? Testat? :)

Jag ska köpa test idag så får testa senare :0 fortfarande ingen mens i sikte och tempen ligger stadigt på 37.0 grader, brukar ligga på 36,5 grader (till och med mindre ibland)
  • saijda
    marran87 skrev 2017-12-25 09:48:40 följande:

Men vad spännande! Jag håller verkligen tummarna för dig. Tänk bara på att hormonhalten är som starkast på morgon såhär tidigt :)

Så otroligt lycklig och chockad och glad. Allt är jag!!

Tog testet imorse och visade graviditet :0
  • saijda

Första barnet på andra försöket. Obeskrivlig lycka <3

Håller tummarna för er andra!!!

• saijda
    Saraah17 skrev 2017-12-27 13:00:56 följande:

Grattis och lycka till blir så glad när jag hör någon får plus. Jag såg att du också hade en veckas sen mens förra månaden. Jag har hört att när mensen förändras så betyder det att livmodern är redo för en graviditet månaden efter, kan va en myt bara????

Hade du några gravsymptom innan du plussade?

Åh tack så mycket! Det verkar ju stämma på mig så varför inte. Mina symtom var nog ofta kissnödig, såna spindelnät på brösten, extremt trött och stickningar i livmodern och äggstockarna. Det är de jag kan komma på :)

Hoppas du plussar snart med! <3
  • saijda
    saijda skrev 2017-12-27 20:21:29 följande:

Åh tack så mycket! Det verkar ju stämma på mig så varför inte. Mina symtom var nog ofta kissnödig, såna spindelnät på brösten, extremt trött och stickningar i livmodern och äggstockarna. Det är de jag kan komma på :)

Glömde skriva att sedan förra mensen så började jag tempa så det var de jag misstänkte först men vågade inte tro det :0

Hoppas du plussar snart med! <3

• saijda
    Saraah17 skrev 2017-12-27 21:02:40 följande:

[quote=78309868][quote-nick]saijda skrev 2017-12-27 20:22:43 följande:[/quote-nick]

Har inte provat med att tempa förr. Tappar faktiskt hoppet då jag inte har några symptom så det verkar likna förra månaden med sen mens.. Men hoppas hoppas ändå:)[/quote]

Jag har inte heller gjort det men det hjälpte oss i detta då jag lärde känna min kropp och märkte att tempen inte gick ner till min normaltemperatur som den alltid gör vid mensen.

Håller tummarna för dig!!!
  • saijda
    Pillanzzz skrev 2017-12-30 09:37:33 följande:

ÄL+12/13 idag och tog precis ett prefixnotation early.. ser jag vad jag tror att jag ser? Vågar inte riktigt tro det men fyfan vad jag hoppas att det är ett plus!!!!! Gah jag är helt virrig här hemma själv...

Åh grattis grattis!! Lycka till med allt :D
  • saijda
    Annso123 skrev 2017-12-30 09:39:32 följande:

Mitt ser likadant ut!!

Grattis grattis!! Lycka till med allt :D
  • saijda
    Pillanzzz skrev 2017-12-30 10:17:29 följande:

Tack!! :)

Kram på dig! Vet du hur långt gången du är? :)

Jag är i vecka 6 (5+1) och har BF 30/8 enligt appen <3
  • saijda
    Pillanzzz skrev 2017-12-30 12:03:38 följande:

Åh! Grattis till dig med :)

Nja, det borde väl vara ca 4 veckor då? Då var det min sista mens första dag. Men ja jag vågar fortfarande inte tro det riktigt.. Ska försöka hålla mig nu i några timmar och ta ett digitalt test ikväll när killen kommer hem :)

Tack så mycket! :D

Åh mysigt - jag vet hur du känner. Kan inte heller förstå det riktigt än och vågar inte tro det trots att tester säger så :0

Spännande spännande!!
  • saijda
    Fian87 skrev 2017-12-31 13:00:54 följande:

Jag är också på BIM+2 idag och ingen mens. Sen jag slutade med mina minipiller för 6 månader sen har min mens alltid kommit enligt beräknat. Men nu lyser den med sin frånvaro. Jag kör ett alkoholfritt nyår för säkerhetsskull. Jag slutar inte hoppas förens mensen dyker upp. Vissa plussar ju faktiskt inte förens sent! Håller tummarna för oss! :)

Åh håller tummarna för er! <3

Jag tog mitt test först BIM+4 och min mens var alltid i tid innan. Hoppas hoppas hoppas :D
  • saijda
    Fian87 skrev 2017-12-31 13:54:51 följande:

Och där kom min mens. Gott Nytt år till mig :(

Åh vännen då! :( jag är verkligen ledsen för er skull. Låt dig själv vara ledsen och nya tag sen. Håller tummarna hårt för er!!!! <3
  • saijda
    MammaKA skrev 2018-01-02 13:08:30 följande:

Tråkigt Fian87. :(

Idag kom min mens också. På BIM+5, aldrig hänt. Har jag verkligen känt så fel. Ah ja, nya tag!

Min ?sista? mens så var den 5 dagar sen. Och nu denna gång jag hade ägglossning (runt 9/12) så lyckades vi bli gravida. Så vem vet, det kanske händer er med :) håller tummarna!<3
  • saijda
    MammaKA skrev 2018-01-02 17:03:06 följande:

Åh grattis! :)

Ja, visst kommer det fler tillfällen. :) (Det är bara så irriterande att det kändes precis som förra gången med molvärk, trötthet, illamående.)

Åh tack vännen! <3 Det kan vara att sätt för livmodern att förbereda sig för graviditet, när mensen blir sen 5 dagar :$

Jag förstår dig, det första jag märkte nu innan jag plussade var ömma svullna bröst och extrem trötthet. Och såklart utebliven mens.

Efter plusset kom molvärken, kissnödigheten och det extrema illamåendet :)
Svar på tråden BIM December 2017