• Wictoria90

BIM December 2017

sofiaaa91 skrev 2017-11-06 15:33:10 följande:

Bor i Göingegården själv?

Aa hormonerna kan spela dig ett rejält spratt :/

Aha!! Så himla kul!! Jag oxh min sambo bor i Träslöv, underbart verkligen.. trivs som fisken i vattnet. Jag jobbar i stan. Om du är konditor, vart jobbar du då??
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-11-06 16:21:54 följande:

Fick precis reda på att en bekant är gravid, är man elak om man känner mer avundsjuka än lycka Är glad för deras skull men de blev såklart gravida ?direkt?... och sa det lite ?just det vi ska ha barn i vår?.

Jag känner så för alla gravida, alla som går med barnvagn och som går ut med på instagram och FB att de väntar barn!! Blir arg oxh ledsen, känner mig dum och missunnsam men kan inte hjälpa känslan som kommer!!!
  • Wictoria90
    sofiaaa91 skrev 2017-11-06 17:03:49 följande:

Härligt, Kvantum :) själv?

Vi trivs väldig bra vi med, havet, skogen och landet även ifall stan bara är 3 km bort :)

Just nu håller vi tyst om att vi försöker. De blir ju första försöket, men så skönt och skriva av sig här.

Håller med alltid när jag ser barn och barnvagnar kollar jag märken och allt typ, tänker plus och minus med just den barnvagnen och så vandrar tankarna vidare

De är ett stort hus då, vid vattnet med kanske?

Åh vad kul!! Jag jobbar på Hårfixarna i stan!!

Ja men precis, Träslöv är ju med landet, nära stan men ändå med en skön känsla :)

Såg att du trodde vi bodde i läjet, vi bor typ precis vid Träslövs kyrka.

Ja men verkligen, jag och sambon har ju till och med planerat namn, vagn, rummet allt typ 2 gånger för att då det bortsuddat!! Hemskt har det varit, nu längtar jag så mycket!!
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-11-06 17:48:22 följande:

PRECIS så är det jag känner, jag vill inte känna så men kan inte rå för det! Man ler och säger något i stil med åh vad roligt grattis fast innerst inne har man lust att kräkas, gråta och skrika på samma gång.

Vi har trots våra snart 9 försök inte sagt till någon... min man är fantastisk och jag vet inte vad jag skulle göra utan honom. Även om han inte pratar om det och säkert ibland vill sucka när mitt prat drar igång är han så positivt och verkligen peppar mig <3 var tvungen att få skryta lite, haha!!

Ja men verkligen, jag sprang precis på en kompis innan som hick ut med att hon och sambon var gravida för kanske 2 veckor sedan, hon är i vecka 17 och ungefär lika långt gången som jag skulle varit om min andra graviditet gått vägen, ville typ gråta! Kände mig hemsk samtidigt för jag är ju glad för hennes skull, men så avundsjuk!!!

Min sambo är med fantastisk, klok, logisk och otroligt positiv medans jag deppar lite mer!!
  • Wictoria90
    sofiaaa91 skrev 2017-11-06 19:39:01 följande:

Äter ni folsyra eller något extra tillägg?

Jag har ätit folsyra sedan i maj!!
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-11-06 20:00:56 följande:

Åh kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste kännas men snart är det vår tur <3 Då ska vi få gå och stoltsera med våra fina tjocka magar!

Samma här, vilken tur vi har dom <3

Verkligen, jag har nog aldrig längtat efter att få gå upp i vikt så mycket som nu, vill verkligen inget hellre.

Det barnet som kommer skulle bara veta hur efterlängtat det är... jag känner kärlek till något som inte ens finns än.

Vart bodde du? :)
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-11-07 09:20:10 följande:

Jag känner detsamma, mina andra barn gick ganska snabbt för oss 5 resp första försöket så dessa 9 månader har verkligen fått mig att tänka om. Inte att jag inte kände lycka när jag plussade med mina barn var ju såklart en enorm glädje men denna gången kommer jag njuta på ett annat sätt tror jag!

Vi bor i Västernorrland men är från Sthlm.

Känns så skönt att få skriva av sig här! Skulle vi bli gravida denna månad skulle det vara samma som vi blev med vårt äldsta barn. Hoppas det är en turmånad

Hur var det hade ni barn sen innan?

Ja men verkligen, fint ändå med två barn innan, då har man ändå små liv även fast det såklart gärna ska bli ett till.

Jag och sambon har inga barn men har sedan i juni haft 2 missfall så detta är ju egentligen 3:e barnet om man ser det krasst!! Vill så gärna få behålla nästa barnet :)
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-11-07 11:02:22 följande:

Ja precis, är så tacksam för våra två underbara små här hemma men längtan efte ett till syskon är stor <3

Du ska se att det snart kommer komma en liten som vill stanna kvar <3 När har du ÄL? BIM?

Hur gamla är dem?

Jag hoppas verkligen det. Det enda positiva med att inte vara gravid nu är att jag kan njuta av vår all inklusive semester till gran canaria på lördag. Ska dyka, sola, bada, dricka lite drinkar och ha det riktigt gott. Sambon och jag behöver det så det känns underbart..

ÄL 23/11 och BIM 3/12.

Har vid båda graviditeterna blivit gravid på första försöket så hoppas hoppas!!
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-11-07 19:59:11 följande:

Åh vad härligt det lät, är nog vad alla i bebisverkstad skulle behöva! Wow, vad häftigt! Då är du kanske superfertil Kommer säkert gå fin fint då även denna gång <3

Mina små är 5 och 3 år (skulle nästan hinna bli 6 och 4) så skulle bli tre ganska tighta barn, så mysigt! Min äldsta på 5 älskar bebisar och brukar fråga om vi inte kan få en bebis snart hemma Så hoppas jag får ge min familj världens finaste julklapp <3

Ja det har liksom diskuterats att jag oh min sambo verkar vara Perfect match när det kommer till att tillverka bebisar men vill ju hellre att det tar tid och bli gravid och man får behålla barnet, att uppleva missfall önskar jag ingen!!

Åååh mysigt, de är ju en sån härlig ålder. Verkligen. Det hade varit den bästa julklappen.. när har du BIM nästa gång??
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-11-07 19:59:11 följande:

Åh vad härligt det lät, är nog vad alla i bebisverkstad skulle behöva! Wow, vad häftigt! Då är du kanske superfertil Kommer säkert gå fin fint då även denna gång <3

Mina små är 5 och 3 år (skulle nästan hinna bli 6 och 4) så skulle bli tre ganska tighta barn, så mysigt! Min äldsta på 5 älskar bebisar och brukar fråga om vi inte kan få en bebis snart hemma Så hoppas jag får ge min familj världens finaste julklapp <3

Ja det har liksom diskuterats att jag oh min sambo verkar vara Perfect match när det kommer till att tillverka bebisar men vill ju hellre att det tar tid och bli gravid och man får behålla barnet, att uppleva missfall önskar jag ingen!!

Åååh mysigt, de är ju en sån härlig ålder. Verkligen. Det hade varit den bästa julklappen.. när har du BIM nästa gång??
Svar på tråden BIM December 2017