• Wictoria90

BIM December 2017

Amidina skrev 2017-11-29 08:58:03 följande:

Nog mest jag som hypat det. :P Jag är helfrälst dock, och har läst om dess effekt mm i timmar..

Jag har med läst massa nu och beställt tabletterna. Så jag hoppas vara frälst med snart :)

Hur länge har du tagit dem??
  • Wictoria90
    Emselie skrev 2017-11-29 10:35:41 följande:

Vad är grejen att så många verkar sovit dåligt det senaste?! Jag med!! Och har BIM på fredag så jobbigt när man tempar och försöker ta reda på om tempen sjunker eller ökar. Min ökade idag igen också, fick en lite dip igår men idag var den uppe tillbaka på 36.63 så känns spännande. Skrev ned det i appen ändå faktiskt. Tog ett test imorse där jag kunde ana något liiiiitet, tänker att jag tar ett nytt på fredag, på BIM och ser om det blivit tydligare eller om det var ett spökstreck :o Kul att skriva med fler med BIM nära sin egen. När har du tänkt att testa då? :)

En till med BIM fredag.. tog test igår som var negativt så hoppas ändå på positivt på fredag eller lördag :)
  • Wictoria90
    Amidina skrev 2017-11-29 11:45:00 följande:

Vad kul, välkommen till gänget!  (det är typ jag... :P)

Var beställde du från?

Jag började ta dem den 25 oktober, så lite mer än en månad nu. Märkte skillnad på kroppen redan efter ett par veckor när min PMS aldrig kom, utan jag var lika glad och stabil i humöret som vanligt. Hade även mildare smärta i brösten än vad jag brukar ha under mens. Enda jobbiga var att mensen var klumpigare än vanligt, men det var bara under 1 dag, sen var det normalt igen.

Min temp har aldrig varit så stabil innan heller, som vad den är nu. Så nu är det bara att vänta och se.. de säger ju att man ska räkna med 3-6 månader innan man märker tydlig skillnad, så kanske positivt till våren då..?  Om det nu inte går till jul, menar jag. :P

Jag har läst mycket. Jag har ju inga som helst besvär så ska ta med från mensens första dag till ÄL och se vad som händer. Hoppas hoppas att det funkar, om jag nu inte får något positivt till helgen :)

Har nästa BIM 29/12 om jag får mens i helgen så ska börja ta det nu i december :)
  • Wictoria90
    Amidina skrev 2017-11-29 13:00:48 följande:

Jag hade inte heller några uppenbara bekymmer, men sen jag började tempa så blev det tydligt att jag har för lågt prog i förhållande till östro, det var mest därför jag började ta dem.  Inga andra symptom liksom, om man bortser från att jag aldrig varit eller verkar bli gravid.. suck.

Jag följer instruktionerna på burken, plus mycket jag läst från länder där det är vanligare inom vården än i Sverige, och där de inte är så paniskt rädda för allt som inte finns i FASS.  Så jag äter mina tabletter varje dag, och kommer göra en liten bit in i första trimestern, ska trappa ner långsamt för att inte riskera mf.

Håller tummarna att du inte behöver börja ta dem ens! 

Jag har ju blivit gravid 2 gånger redan men som resulterat i MA båda gångerna så jag hoppas på att få resultat och en bebis som vill stanna kvar, 3:e gången gillt :)
  • Wictoria90
    Amidina skrev 2017-11-29 14:31:52 följande:

Åh, beklagar! :( Ni fick ingen förklaring på varför det inte fick stanna kvar?

Nej tyvärr inte.. första graviditeten hade vi sett hjärtat slå och börjat berätta att vi var gravida när det började komma blod i vecka 11.

Andra graviditeten kom utan mens imellan och då utvecklades aldrig fostret och jag började blöda i vecka 8 cirka...

Nu kör vi på round 2! Men vill såklart inte få missfall så hoppas lite extra skjuts skapar ett starkt frö nästa gång :)
  • Wictoria90
    Emselie skrev 2017-11-29 16:33:30 följande:

Kul! Då kan även vi följas åt!! Tog som sagt ett test imorse där jag kunde ana något. Men svårt att säga om det är ögonen som luras eller inte. Men med tanke på att tempen höjdes igen så är det möjligt. Tänkte ta ett nytt på BIM och se om det syns mer då. Jobbigt att vänta tills dess haha!

Har du några symptom? :)

Jag tyckte att jag hade symptom i måndags, därav det tidiga testet men icke. Sen nu så tycker jag allt har försvunnit så det är säkert inget denna gången men hoppas ändå :) bestämde nya tester att ta på fredag eller lördag.

Kommer mensen så ska jag börja ta munkpeppar :)
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-11-30 10:02:08 följande:

Kan min mens bara komma nu!?! Har åkt på årets förkylning och har illamående som följd av denna tror jag Kan bli lite illamående innan mens också så nu får den gärna komma så vi kan börja med försök 9 i raden!

Hur får det för er andra? <3

Jag går med och väntar på mensen som helst ska komma idag så den nya månadens försök kan starta!!! Vill ju få en julklapp.. håller på att bli knäpp med att försöka med känner jag.. tänker inte på något annat?!?!
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-11-30 11:36:27 följande:

Jag känner detsamma, man slits mellan hopp och förtvivlan... och allt detta väntande, gaaaah!!! Har haft tankar på att starta en blogg, startade en men har inte skrivit något än. Det skulle vara kul om man var två som skrev, två olika upplevelser för samma resa. Vad tror ni?

Ja alltså jag blir tokig på mina egna känslor.. känner mig en stund hoppfull sedan känns det som man ska gå sönder stunden efter!! Jag har skrivit en del bloggar innan och tror att det absolut är bra. Jag läser gärna och ofta bloggar faktiskt. Tycker om det :)
  • Wictoria90

Mensen kom imorse!!! Suck!! Nåväl, bara att ta nya tag. Stannar kvar här för jag har BIM 28/12 igen :) kanske kan bli en julbebis ändå <3

• Wictoria90
    Anonym (Känslostorm) skrev 2017-12-01 09:40:05 följande:

Åh så tråkigt! Men nya tag igen! Hejja hejja dig (och alla andra här inne såklart)! <3

Vi håller på att sexa loss nu i dagarna eftersom jag tror att jag har ÄL i övermorgon, men har känt lite ÄL symptom redan igår så vi får väl se.. Håll tummarna för oss!!! har inte orkat köra med ÄL tester nu eftersom jag aldrig nånsin på 8 mån fått ett enda utslag på en äl sticka, men blivit gravid 3 ggr ändå (har ju dock blivit MF). Detta är sista försöket innan utredning som jag står i kö för, men de kommer enl läkare inte bli förrän i början på nästa år därav bestämde vi oss för att testa själva igen. Funderar på att be om trombyl för att minska risk för proppar i moderkakan (vet dock inte om jag har risk för det än) som vissa rekommenderar och får jag inte det ska jag självmedicinera med albyl minor som tros ge liknande verkan mot missfall. Någon fler som testat trombyl eller albyl minor? :)

Hur länge är det som ni har försökt??

Vi har snart försökt i 8 månader och med 2 MF i bagaget.. ska väl försöka tills april sedan se om man kan få hjälp om det behövs. Hoppas inte dock...

ska prova munkpeppar denna omgången, så hoppas på ett plus strax efter jul och en böna som vill stanna kvar <3
Svar på tråden BIM December 2017