• Charlizee

BIM December 2017

FrökenLängtan skrev 2017-11-22 12:44:44 följande:

Försöker att inte överanalysera denna månad men är så svårt att låta bli! ???? Varken illamående eller ömma bröst men molnande värk till och från under dagarna och extremt trött de senstaste dagarna. Men det kan ju bero på så mycket annat så försöker att inte hoppas på för mycket ! Hur går det för dig, några symptom?

Trötthet är ju ett bra tecken! Med mina två små var det mitt första gravidtecken. Känner ingen trötthet denna gång (än!) därför tror jag resten är inbillning eller annat... tänkte jag skulle koppla bort graviditet helt under hår lilla trip men det är ju i princip omöjligt...!!
  • Charlizee
    Wictoria90 skrev 2017-11-22 14:02:42 följande:

Denna väntan!!! Att man kan längta så mycket efter något som ännu inte ens blivit tillverkat ännu?! Längtar så tills det blir en liten i magen <3

Ja helt galet att något som inte finns kan ta över ens liv..eller längtan efter det! Trots vår lilla resa är det svårt att koppla bort, ser bara bebisar, barnvagnar och magar överallt!!
  • Charlizee

Så ledsen blivit sjuk med halsont och dunder förkylning och känner mig inte ett dugg gravid Hur mår ni andra? <3

• Charlizee
    Alexandra93 skrev 2017-11-23 08:24:23 följande:

Tycker jag känner lite pirr i magen och lite småstick i brösten ibland. Väldigt svullen om magen men tror att jag känner efter för mycket och inbillar mig..

Åh vad spännande! Hoppas det är nåt litet som gror där inne <3
  • Charlizee
    Anonym (tossa) skrev 2017-11-23 08:30:38 följande:

Är på ÄL+8 och känner nada! :( Så är nog inget denna månad heller...

Känner detsamma men vi får inte ge upp än<3
  • Charlizee
    FrökenLängtan skrev 2017-11-23 12:37:09 följande:

Om du lyckas koppla bort tankarna så tala gärna om dina knep för det finner även jag helt omöjligt, haha. Känns som det dyker upp gravida runt om mig hela tiden, hopplöst och då känns det ännu längre bort.. men kanske det är för tidigt för oss än att känna något, jag ligger på ÄL+6 nu, har du gått längre ?

Åh önskar jag hade <3 Men går mest runt och känner mig smått galen hela tiden som bara tänker på magar och bebisar

Jag är också på ÄL+6 (ev. +7) <3 När tänkte du testa dig? Eller är du duktig på att hålla dig från testa?
  • Charlizee
    Wicked977 skrev 2017-11-23 11:32:29 följande:

Varit positiv på ÄL test i 2 dagar nu (igår och iförrgår) idag är väl den stora dagen! Mannen är bokad hela kvällen. Hur ofta har ni sex börjar ni dagarna innan ÄL eller alla dagar eller mer närmre ÄL? Han blev ju nervös igår för det var sån press. Lite svårt att få till det när man känner att man måste liksom.

Denna ÄL myste vi varje dag från en vecka innan ÄL samt dagen efter... Iofs osäker lite osäker på när ÄL exakt skedde.... Spermierna lever väl mellan 2-5 dagar runt ÄL så jag tror varannandags-principen räcker gott och väl
  • Charlizee
    FrökenLängtan skrev 2017-11-23 20:09:35 följande:

Är faktiskt helt kass på att vänta, brukar räkna ner till tidigast dag att testa och sen springa på ica!   känns som en avighet.. än du då? 

Då är vi två, jag är hopplös! Testa testa testa :D

Lite jobbigt att jag blivit så förkyld nu känns som väldigt dålig tajming...då kanske kroppen fokuserar på det istället för det där lilla ägget.
  • Charlizee

Hemma igen och dum som jag är måste jag testa... besvikelsen kommer som ett brev på posten Nästa månad kommer min man vara bortrest under ägglossning också, tusan!!!

Någon annan som inte kunnat hålla sig? <3

• Charlizee
    Alexandra93 skrev 2017-11-24 10:16:04 följande:

Kunde inte heller hålla mig imorse fastän att jag vet att det är för tidigt så självklart negativt! Tappa inte hoppet ännu :)

Skönt att man inte är själv i att vara totalt testgalen
Svar på tråden BIM December 2017