Inlägg från: Plommon |Visa alla inlägg
  • Plommon

Tips på bra ansiktscreme?

Hej!

Mitt ansikte är helt kaos och jag behöver verkligen hitta en ansiktscreme som fungerar för min knepiga hud. Är det någon som sitter på några bra tips?

Jag är rätt torr i ansiktet, inte överdrivet men efter dusch så känner jag hur det stramar. Ofta blossar det upp och jag blir varm och röd på kinderna. Det största problemet är dock att jag ofta får vita prickar i ansiktet som kliar. Jag vet inte om prickarna har något samband med att huden är torr eller vad det kan tänkas bero på. Kanske någon som har något liknande?

I övrigt så har jag bra hud, sällan några finnar och är ganska rynkfri, är dock fortfarande rätt ung så det är kanske inte jättekonstigt att rynkorna inte har blivit så många än.

Snälla ge mig alla era tips på bra ansiktskrämer!

• Svar på tråden Tips på bra ansiktscreme?
  • Plommon

Tack för svar alla!

Jag vet att mina vita prickar inte är milier, jag funderar på ifall det kan vara nässelutslag. Jag får det ofta på övriga kroppen men har inte tänkt på att det kanske kan vara det även i ansiktet.

Jag ska börja med att gå till apoteket och fråga.

Body shops har jag provat allihopa, tyvärr och ingen fungerar som jag önskar.

Om det mot förmodan inte finns något som fungerar på apoteket heller så får jag söka mig till dyrare märken

• Plommon

Såhär ser mina ?prickar? ut. Ibland får dom för sig att klia något otroligt. Jag har inte upplevt att det blir bättre av någon fuktcreme, däremot kan dom ibland bli värre. Har jag en för fet creme blir dom bara mer tydliga och utstickande
Svar på tråden Tips på bra ansiktscreme?