• Anonym (Kaffedraken)

    170 i eu storlek?

    Det är så att jag ska ge en byxa i present till min lilla syster och hon sa att hon har 170 i byx storlek. Problemet är att jätte märkena H&M, Lindex och Kappahl använder sig nu av EU storlekar vilket förvirrar situationen och jag försökt kolla storleksguider pånätet vad eu storlekar är i svenska storlekar men inget har varit alls till hjälp utan de nämner endast Eu storlekar och säger inget om vad de är i svenska storlekar.

    Har fått för mig att sverige ska börja använda EU storlekar men är det någon som vet vad 170 är i EU storlek?

    Skulle bli jätte glad och tacksam

  • Svar på tråden 170 i eu storlek?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tror 170 är barnstorlek som går efter kroppslängd? Har iaf köpt strl 160 på h&m som passade mig som är så lång, på barnavdelningen.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Meriall skrev 2017-11-05 12:05:58 följande:

    Jag tror 170 är barnstorlek som går efter kroppslängd? Har iaf köpt strl 160 på h&m som passade mig som är så lång, på barnavdelningen.


    Ja, på barnavdelningarna på tex Hm, Lindex och kapphl så är det fortfarande strl 120 osv.

    Nu när jag kollade i sonens tröja så står det 128 eur, så antar det är europeisk fast det står längd?

    UK står det 6-7 yrs.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Barnstorlekar går i cl i hela eu.

    170 cl för barn är samma som storlek 36 för vuxna, ungefär.


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
Svar på tråden 170 i eu storlek?