Anonym (F) skrev 2017-11-05 20:35:40 följande:
Oj. Känns nästan som att du vill skryta om vilken lat förälder du är. Hoppas insikten om hur jävla snabbt tiden går flyger på dig när ungen är stor och du missat 80% av tiden. Hoppas du känner dig nöjd och glad då.
För övrigt är det för jäkligt att vi har överfulla förskolor när det uppenbart finns barn som går där heltid medan deras lata, inkompetenta förälder ligger hemma på soffan. Låt våra barn, som faktiskt MÅSTE vara där få lite mer utrymme istället och ta hand om ditt barn själv.
Fast om du nu tror barnet har det bättre på förskolan än hemma är det nog så. Stackars barn.
Knappast någon ågren över tiden med min sambo och vår son (och vår snart tvåa). Vi som familj, jag som mamma, min man som min man och pappa till våra barn, finns inget bättre jag vet. Självklart har man bättre/sämre dagar som vi alla.
Som jag skrev innan, den tiden sonen är på förskolan är en Del av resten av vardagen/livet.
Däremot de timmarna jag har där jag är ensam, det är som om den tiden är en tid jag nästan slutar existera.
Känner inte igen mig.
Jag anser inte att mitt barn har det bättre på förskolan än hemma, var skrev jag det?! Men självklart har min son det bättre med förskola som han älskar än om han skulle behöva umgås med mig dygnet runt.