• taquine

Fler som slappar när barnen är på dagis?

Anonym (Slappen) skrev 2017-11-05 17:46:50 följande:

Jag lämnar min son kl halv nio och hämtar halv fyra. Under tiden han är där frossar jag serier, tvättar, städar eller sover.

Är det fler som gör så?

Har en vän i samma sits men hon volentär arbetar osv med sin tid.

Varför jobbar du inte?På min tid när mina ungar var små så var det råkoll när ungar skulle lämnas och hämtas pga jobb.

Inte ett skit förvånad vi de skatter  vi har med "stackare" som endast orkar pilla luddet ur navlen, och frossa i serier . Säkert ni som sedan vill ha en operation för ni blivit så feta.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Serier) skrev 2017-11-05 22:17:05 följande:
    Herregud alltså !! Vad det doftar avundssjuka !!
    Var doftar det avundsjuka? Tycker mer det doftar "stackars barn " som "föräldrar av någon anledning ska skaffa men sedan inte orkar ta hand om.Utan de ska andra göra , för jag vill ligga framför TV.n och kolla serier.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Serier) skrev 2017-11-05 22:28:44 följande:
    TS skrev att pojken älskade sin förskola. Han får umgås och busa med kompisarna. Vad är problemet?
    Att hon hellre ser på serier och slappar än vill vara med sitt lilla barn.Men, men du har väl rätt , ungen har det bättre där än hemma hos en lat morsa som inte ens ids jobba.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Serier) skrev 2017-11-06 14:17:23 följande:
    Det är ff upp till henne hur hon vill göra.
    Är det ? Tänk vad många som har svårt att få dagisplats numera . Och som då jobbar, och inte ligger på soffan och kollar serier. Nu fick jag mina ungar på 90-talet men redan då var det svårt att få förskoleplats för min yngsta , kanske pga  sådana med er inställning? 
    Goodness me
  • taquine
    Lord Hans skrev 2017-11-06 16:56:21 följande:
    TS har precis samma rättigheter som alla andra att utnyttja välfärden. Det är din inställning det är fel på.
    Fick du skälla på mig igen. Nöjd ? Får nog gå och gråta i min kudde ....;)
    Goodness me
Svar på tråden Fler som slappar när barnen är på dagis?