Inlägg från: Anonym (Orten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orten)

Orten - att vara orten

Ungdomar talar om orten, att vara orten. Vad menas med det. Förstår att det inte handlar om att komma från förorten utan att det betyder något mer. Vad betyder det att vara orten eller spela orten?

• Svar på tråden Orten - att vara orten
  • Anonym (Orten)

De som är orten är de mer kriminella än ungdomar som inte är orten? Eller sitter det mer i vilken typ av kläder de bär såsom Adidas kläder?

• Anonym (Orten)

Låt oss säga en tjej 12-13 år bor i en villaförort till Stockholm, älskar att spela fotboll och klär sig gärna i adidaskläder. Inget behov av att spela cool, pluggar och håller sig hemma - är hon orten?

• Anonym (Orten)

Tack solidafrida - det är så jag också tänkt.

Har en tonårsdotter som inte är exakt som mitt exempel ovan, lite mer nyfiken och men ändå skötsam och vi lever i en lugn närförortsmiljö. En del skolkamrater hänger med sådana som definieras som orten och jag vill att hon ska vara försiktig. Kom i diskussion m en annan mer politiskt korrekt förälder som tydligt ansåg att min uppfattning var fel och jag fördomsfull. Att uttrycket inte finns då man inte kan kalla en del men inte alla från förorten för orten ...

Svar på tråden Orten - att vara orten