Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-05 19:52:58 följande:
Det handlar ju bara om typ 10 min per måltid eller nåt, inte hela världen. Väl värt det :)
Det var mycket som var 'bättre' förr, jag försöker att inte tänka så mycket på det :)
Vad är farligt med skärmar? Vad exakt tror man ska hända om barn sitter framför skärmen? I skolåldern blir det ett problem om det går ut över läxor och kanske om barnet tackar nej till till lek för att kunna spela. I yngre åldrar, när föräldrar fortf bestämmer allt, så är det väl kanske "farligt" om skärmen aldrig varieras med utomhusvistelse. Men alltså detta "begränsa skärmtid" och "bättre förr"... Ingen som kommer ihåg hur dödens tråkigt och hur mycket konflikter det kunde uppstå när man väntade utan att vara sysselsatt. Och ingen människa slipper uppleva rastlöshet eller att vara uttråkad bara för att man har tillgång till ipad. Och är det verkligen så att man MÅSTE lära sig att ha tråkigt? Va fan har man det till..?
Jag önskar att fler föräldrar ifrågasatte sig själva och alla slentriana saker vi gör och säger... Ofta upprepar vi bara nån smörja som våra föräldrar tutade i oss när vi var små.
Jag säger Hello future och tack för allt du kommer med som underlättar min vardag så att jag kan spara energi till sånt som är Viktigt på riktigt och kul!