Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

Låser in mig på toa för att få äta ifred för min 2åring

solidafrida skrev 2017-11-05 20:46:38 följande:
    Jag kan inte hålla mig... Det är ditt första barn tolkar jag?!

Jag är... VAR (!) superpedant och skiträdd för kladd och mat på golvet och fläckar på kläder osv osv... Snark åt mig själv för tio år sedan!

Tredje barnet... Håll i er nu... äter från golvet, när han är klar vid bordetSkrattande och va fan gör det (retorisk fråga), huvudsaken är att han är glad, mätt, nöjd, underhållen, att resten av familjen får äta också och att han lär sig äta själv. Jag får städa golv, väggar, stol, tvätta barn, tvätta kläder och mig själv efter näst intill varje måltid. 

Min viktigaste lärdom efter tre barn-Gör inte så stor grej av allt! Gör det som är smidigast, det betyder nämligen inte att man är varesig lat, bekväm, slapp... Man får välja sina strider och inte ta dem alla bara
    September
    Ja, jag läste nånstans liknelsen att när första barnet tappar sin napp så steriliserar man den innan hen får tillbaka den. Med det andra barnet tar man nappen i egen mun för att göra rent den. Tredje barnet får leta reda på sin napp själv...

TS. Tagga ner och servera barnets mat med dubbla bestick. Då kan barnet äta själv samtidigt som du matar. Mellan barnets tuggor så äter du själv också. En del kladd men så svårt är det inte att städa. Servera torr mat så går det att sopa upp.
Svar på tråden Låser in mig på toa för att få äta ifred för min 2åring