angeliika skrev 2017-11-05 22:37:14 följande:
Lyfter bort och säger nej men då blir det oftast bara roligare att göra det. Än sålänge har vi aldrig behövt sätta lås osv då han aldrig rört det han inte får i lådorna/skåpen.
Han brukar inte få använda padda/telefon då han aldrig vill släppa det och när vi tar det blir det kaos men kanske får tänka om lite nu :p
Ja, det blir roligt när man säger ifrån men småningom sätter det sig. Man måste bara upprepa det 1000ggr eller så. Men det blir bättre (eller iaf annorlunda) om ett tag. Sen kommer trotsåldern...
Vi behövde barnspärrar med första barnet. Han var nyfiken men inte klåfingrig. Men sen kom andra barnet... Han klättrar på allt och framförallt vrider han på spisen! Så vi skaffade grind istället för eldsvåda.
Mina vill inte heller släppa telefon och padda. Men de är sura och skriker en 5-10 minuter sen lugnar de sig och börjar leka. Men jag brukar varna några gånger innan jag tar dem dvs säga till att "snart är det dags att lägga undan paddan". Då vet de iaf vad som gäller. Att förvarna tycker jag sparar en del bråk.