• Anonym (Sara)

    Vad krävs för att få enskild vårdnad? Hjälp.

    Pappan är aggressiv mot mig men snäll mot barnen.

    Vad krävs för att få enskild?

  • Svar på tråden Vad krävs för att få enskild vårdnad? Hjälp.
  • Aniiee

    I princip att han är farlig för barnen. Så länge han är bra med barnen så kan han vara deras vårdnashavare.


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (Sara)

    Tack för svar. Räknas psykoser som farligt för barnen?

  • Anonym (Mamman)

    Mitt ex har barnen vv.Och han var aggressiv mot mig.Har inte orkat ta upp vårdnasfrågan,i värsta fall får han vårdnaden och jag får inte träffa barnen mera.

  • Kjell2
    Anonym (Sara) skrev 2017-11-05 21:42:22 följande:

    Pappan är aggressiv mot mig men snäll mot barnen.

    Vad krävs för att få enskild?


    Att ingen förälder kan tänka sig gemensam vårdnad eller stora samarbetesproblem avseende barnen mellan föräldrarna.
  • Anonym (Sara)

    Tack för svar. Spelar det inte roll heller om han fälls för misshandel om det bara är våld mot vuxen?

  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Sara) skrev 2017-11-06 06:01:51 följande:

    Tack för svar. Spelar det inte roll heller om han fälls för misshandel om det bara är våld mot vuxen?


    Tom dömda pedofiler får träffa sina barn.. Vårdnad och umgänge är inte samma sak..
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-11-05 22:05:39 följande:

    Mitt ex har barnen vv.Och han var aggressiv mot mig.Har inte orkat ta upp vårdnasfrågan,i värsta fall får han vårdnaden och jag får inte träffa barnen mera.


    Fungerar inte så, oavsett vem som har vårdnad så har den andra ändå umgänge.
  • Kjell2
    Anonym (Sara) skrev 2017-11-06 06:01:51 följande:

    Tack för svar. Spelar det inte roll heller om han fälls för misshandel om det bara är våld mot vuxen?


    Det talar för EV. Umgänge lär han få i någon form om han vill ha.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2017-11-06 06:08:11 följande:

    Fungerar inte så, oavsett vem som har vårdnad så har den andra ändå umgänge.


    Kan vara svårt att ha umgånge,om barnen flyttar då långt bort.Då blir det ingen umgänge eller väldigt sällan,under pappas kontroll.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-11-06 07:04:58 följande:

    Kan vara svårt att ha umgånge,om barnen flyttar då långt bort.Då blir det ingen umgänge eller väldigt sällan,under pappas kontroll.


    Flyttar man mot pappans vilja så kan man bli dömd för umgängessabotage.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2017-11-06 07:15:37 följande:

    Flyttar man mot pappans vilja så kan man bli dömd för umgängessabotage.


    Och tvärtom såklart.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2017-11-06 07:15:37 följande:

    Flyttar man mot pappans vilja så kan man bli dömd för umgängessabotage.


    I mitt fall gäller det PAPPAN.Att skulle han få vårdnaden,är risken ganska stor att han skulle flytta till nåt annat land,utan mitt samtycke.Därför vågar jag inte söka enskilt vårdnad,ifall han får detta.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-11-06 08:26:50 följande:

    I mitt fall gäller det PAPPAN.Att skulle han få vårdnaden,är risken ganska stor att han skulle flytta till nåt annat land,utan mitt samtycke.Därför vågar jag inte söka enskilt vårdnad,ifall han får detta.


    Ja jag vet, jag rättade mig själv i inlägget efter.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-11-05 22:05:39 följande:

    Mitt ex har barnen vv.Och han var aggressiv mot mig.Har inte orkat ta upp vårdnasfrågan,i värsta fall får han vårdnaden och jag får inte träffa barnen mera.


    Polisanmälde du och fälldes han? Hur blev i så fall relationen efter det?
Svar på tråden Vad krävs för att få enskild vårdnad? Hjälp.