• Teschty

min bästa kompis sa inte ens grattis

efter två missfall så plussade jag och är nu i vecka 7, min bästa kompis som är gravid 2-3 veckor före mig blev jättesur. Hon sa inte ens grattis till mig utan blev skitsur. Hon måste stå i centrum hela tiden och det känns otroligt jobbigt att inte bli unnad sig graviditet av sin, som jag trodde va min bästa vän. Jag menar hon har inom en tre månaders period träffat en kille, flyttat dit och med flit inte börjat äta p piller och nu kallar hon detta ett "misstag" som dom e jätteglada för. Det känns helt sjukt att hon inte kan var glad för min skull efter mina missfall utan allt ska bara kretsa runt henne och nu går hon och pratar ner mig och säger att jag va tvungen och skaffa barn nu när hon gjorde det osv. Kan man göra slut med sin bästis????
    Va bara tvungen att avreagera mig.... TACK!

• Svar på tråden min bästa kompis sa inte ens grattis
  • zigzig

Låter verkligen inte kul att ha en så självisk bästis som bevisligen inte vet vad empati är. Jag hoppas att du hittar andra kompisar som kan vara glada för din skull.

• Jefa

Förstår att du är besviken. Klart man vill att andra ska vara glada.
    Jag har oxå folk mkring mig som inte ens kommenterat att vi ska ha barn igen. Bara "Jag hörde det" och sen börjar prata om något annat.

Vad jag däremot inte förstår är vad det spelar för roll när hon träffade honom och om det var planerat eller inte? Det hör väl knappast hit?

Kan du inte prata med henne och säga vad du tycker? Själv har jag jättesvårt för sånt, men det är bra om man kan.

Grattis förresten!

• Min Aida

Jaaa man kan göra slut med sin sk bästa kompis! Hon är inte din vän om hon är på det sättet mot dig. En vän ska finnas där för dig i vått och torrt, och hon ska kunna dela både gläjde och sorg med dig. Äsch hon är ingenting att ha.  Jag vet att det är svårt att hitta kompisar/vänner som man kan lita på, men hellre några få, än flera som är som hon.

• emmsan123

Fy! Hon borde ju vara jätteglad att ni kan dela det här och få vara gravida ihop! Det hade jag varit om jag haft en kompis som blev gravid samtidigt! Ingen av mina kompisar har ens barn. Vad tråkigt! Att förstöra nåt som ska vara så underbart och roligt... Hoppas det lägger sig, det kanske är hormoner som spökar också... : - )

• Funderaren

Vilken fisig "vän"!! Jag skulle nog inte fortsätta att umgås med henne! Sånna personer klarar man sig utan, faktiskt! Ingen vän beter sig så!

Hade en sk vän som jag nu inte har någon kontakt med alls. När hon hade fått barn och jag sa att vi också vill men inte kan så sa hon att det skulle jag vara glad över för det var ingen semester att ha barn. Hon tyckte även att bara för att min make är 11 år äldre än mig så var han ju sååå gammal och snart pensionär (han var då 32) då kunde vi ju inte skaffa barn sen heller.
    Alla som skaffade barn efter 30 var dumma i huvudet etc.
    Saknar henne inte, får så beter man sig inte.

Lycka till med riktiga vänner istället

• mama82a

skulle bli superglad att få bebis tillsammans med en vän...(fick det oxå med 10 veckors mellanrum =)....bättre kan det inte bli...ha någon o va mammaledig med=)..förstår inte avundsjukan? hos henne. Du är värd en bättre kompis...hon verkar lite lustig må jag säga!!

• loislane

Hon borde vara fantastiskt glad för din skull!! Och för att ni får vara mammalediga samtidigt. Vilken otroligt omogen reaktion av henne. Det skulle jag inte acceptera hos en vän. Det låter mer som en energitjuv, och dem ska man akta sig för.

• Teschty

JEFA:
    det spelar absolut ingen roll på vilken tid och hur snabbt det går innan man flyttar in o blir med barn, jag e helt för sånt och tycker det e kul när man känner att man hör ihop osv. Det är bara hela grejen så mycket lögner hon har sagt till mig och gått rundor, och hur illa hon betedde sig när hon skulle berätta det för mig. Hun har helt enkelt bettet sig som en skit och jag skrev inte med allt som hänt under tiden för det hade tagit mig väldigt lång tid.
    Och jag ska prata med henne, men så fort hon får minsta kritik så bryter hon all kontakt, men jag tar hellre det än att gå och bli nertrampad av henne.
    Tack för svaret i alla fall...

• Morgaine

Jag tycker du ska dumpa din "bästis", vänner ska stötta och var bra för en!

Stort Grattis och lycka till!!

• Jefa

Bra inställning!
    "men så fort hon får minsta kritik så bryter hon all kontakt, men jag tar hellre det än att gå och bli nertrampad av henne."
    Ska lägga orden på minnet. Det är precis sånt jag måste lära mig

• anna83

Va tråkigt att du verkar ha en sådan egoistisk vän Man brukar ju som vänner glädjas åt&med varandra och även stötta varandra då något är jobbigt.

Hoppas du hittar andra riktiga vänner som visar dig den respekt du förtjänar.

Ett stort grattis till dig/er!! Hoppas allt går bra. Lycka till!

• mette

En sån "bästis" skulle jag inte slösa min energi på en sekund till! Finns så myckettrevliga människor att umgås med som både ger och tar!
    Dumpa henne!

Svar på tråden min bästa kompis sa inte ens grattis