• hallonnpaj

student

hej. 

Jag och min kille (båda 25 år) har varit tillsammans snart ett år och är otroligt kära i varandra. Min kille jobbar medan jag har 2.5 år kvar av min femåriga utbildning. Vi båda är sugna på att skaffa barn med varandra och börja försöka vid årsskiftet. Förstår att det blir lite svettigt ekonomiskt men vi båda vill verkligen och då tror jag att det kommer gå. är det någon annan student som är i samma sits? 

• Svar på tråden student
  • Carambolan

Fick mitt första barn när jag var i din ålder och student. Det gick fint Ekonomiskt var det inga problem, jag fick mer i föräldrapenning än i csn eftersom jag hade jobbat ett par år mellan gymnasiet och högskolan. Gissar att du också kan ha gjort det?

• hallonnpaj1

Vad roligt att höra att det gick bra för dig. Jo jag pluggade först ett år på ett program som jag hoppade av och började jobba direkt. Jobbade sedan i två år innan jag påbörjade utbildningen som jag går just nu. Så förhoppningsvis får jag föräldrapenningen grundat på lönen innan plugget :)

• Carabellis kusp
    hallonnpaj1 skrev 2017-11-07 08:47:11 följande:

Vad roligt att höra att det gick bra för dig. Jo jag pluggade först ett år på ett program som jag hoppade av och började jobba direkt. Jobbade sedan i två år innan jag påbörjade utbildningen som jag går just nu. Så förhoppningsvis får jag föräldrapenningen grundat på lönen innan plugget :)

Om du tagit fullt studiemedel hela tiden ska du få föräldrapenning baserat på lönen du hade innan.

Jag fick barn innan termin 10 och jag har alltid älskat ha fått bli mamma tidigt. Jag hade lägsta föräldrapenning och levde på min man, men sedan levde han på mig ett tag, så det har jämnat ut sig.
Svar på tråden student