• Stazia

Varken M eller plus

Jag hade ägglossning för nu 17 dagar sedan. Tagit två test ett som ska kunna avläsa tidigt. Men inget plus å ingen mens. Jag tog ut min pstav i början av oktober så jag vet inte när ja ska ha mens men den känns sen. Å jag har inga känningar av varken mens el graviditet. Jätte skumt. Ska jag vänta lite till el ska jag göra ett test till? Var två dagar sen ja testade senast. Vill veta så ja slipper fundera mer.

• Svar på tråden Varken M eller plus
  • EpicNurse

Hur vet du att du har haft ägglossning om du slutade med prevmedel förra månaden? Det kan ta ett par månader innan det kommer igång ju!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Stazia

Jo jag fick en liten blödning och sen en jätte konstig flytning så de måste varit ägglossning, kan inte se att de skulle vara nått annat. Är typ 99% säker. Därför jag tycker det är så skumt att varken mens el plus har kommit.

• Johannana

Slutade med mina P-piller den 29 september, alltid haft 27-28 dagars cykel även innan. Efter senaste ägglossningen hade jag väldigt märkliga symptom som jag ej känt innan (konstant molvärk, små finnar, större bröst) och gjorde g-test innan och efter BIM, båda negativa. Mensen valde att dyka upp tidigt igår morse, nästan en vecka sen och helt utan förvarning.

Hade jag varit du hade jag försökt vänta lite till och se vad som händer. Kanske ge det veckan ut och sen testa igen? :)

• Stazia
    Johannana skrev 2017-11-07 11:02:19 följande:

Slutade med mina P-piller den 29 september, alltid haft 27-28 dagars cykel även innan. Efter senaste ägglossningen hade jag väldigt märkliga symptom som jag ej känt innan (konstant molvärk, små finnar, större bröst) och gjorde g-test innan och efter BIM, båda negativa. Mensen valde att dyka upp tidigt igår morse, nästan en vecka sen och helt utan förvarning.

Hade jag varit du hade jag försökt vänta lite till och se vad som händer. Kanske ge det veckan ut och sen testa igen? :)

Tack för ditt svar :) Okej då e de säkert bara så att den är sen. Man vill ju ha plus direkt å blir otålig av å vänta????
  • Stazia

Oj skulle göra glad gubbe men de blev frågetecken ist :p

• Johannana

Jaa, väntan är hemsk! Men det är som de säger, så länge mensen inte dyker upp finns det hopp :)

Svar på tråden Varken M eller plus