Anonym (Hnmm) skrev 2017-11-15 20:16:16 följande:
Okej men då kanske det vore bra om du berättat om det från början. För ärligt talat lät det rätt känslokallt att vara otrogen mot en människa och sen nedvärdera samma person för att hade svårt att släppa dig.
Får jag fråga vad han gjorde? Var han överdrivet svartsjuk och komtrollerande? För sånt vet jag brukar leda till otrohet i slutändan.
Han missbrukade droger, drog sin in i gängkriminalitet, hotade mig till livet, va våldsam, slog sönder mina saker som han visste att jag tyckte om, han skadade mig och sedan skratta åt mig när jag blödde eller hade ont. Jag kommer aldrig någonsin ha dåligt samvete för att jag va otrogen mot honom. När hans missbruk eskalera och han hamna in i kriminalitet då va han redan död för mig. Just då var det inte lämpligt att lämna pga hot och så. Min älskare räddade mig ur den situationen. Hade inte min älskare funnits hade jag aldrig blivit av med den här mannen. Men efter att han fått reda på min otrohet pendla han mellan att vara kärleksfullt besatt till att skriva direkt dödshot och även aktivt söka upp mina familjemedlemmar för att få reda på var jag befann mig. Och han höll på i 5 år efter ca att fortsätta få mig att vilja vara med honom.
Jag tycker genuint synd om hans nya.