Inlägg från: Anonym (Farmor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Farmor)

Farmor får inte träffa sina barnbarn

Jag är farmor till två stycken barnbarn. Tyvärr gick min son bort för ett par år sedan och relationen till mina barnbarns mamma har blivit sämre och sämre.

Hon har nu tagit avstånd helt och hållet från mig, mina två andra barn och även barnbarnens kusiner.

Jag vet att jag i min sorg inte gjort allt rätt men vill gärna träffa mina barnbarn.

Det ena barnbarnet är i tidiga tonåren och där kan jag till viss del ha kontakt ändå, men med den yngre är det svårare.

Är det bara att svälja och vänta ut tills båda är så stora att vi kan ha kontakt själva eller kan jag vända mig någonstans för tips och råd?

• Svar på tråden Farmor får inte träffa sina barnbarn
  • Anonym (Farmor)

Barnens mamma är arg på mig för att hon tycker att jag har prioriterat mina andra barnbarn. Vilket delvis är rätt då det under en period var väldigt jobbigt för mig att träffa min sons barn eftersom de påminner om honom.

Jag har såklart bett både barnens mamma om ursäkt och även barnen och förklarat varför jag under en tid (ungefär ett halvår) inte var lika närvarande och tog intiativ till att träffas. Vi sågs ändå ett par gånger under den här tiden tack vare att det största barnbarnet hörde av sig och ville komma till mig och det är jag väldigt tacksam för.

Jag har visat och sagt att jag insett mitt misstag och vill ändra på det men hon vill inte alls ge mig möjligheten.

Min son gick bort efter en tids sjukdom och under tiden han var sjuk så var de i princip här varje vecka.

• Anonym (Farmor)
    Anonym (bs) skrev 2017-11-08 14:29:42 följande:

Du kan skriva till dom. Om du skickar med vanlig post kan du lägga med kuvert och frimärke. Även om de inte svarar kommer det betyda något för dom.

Jag tackar min eviga stjärna för mobiler, skickar sms och ringer till dom. Får alltid svar på meddelandena och ibland prata med dom när mamman inte är i närheten.
  • Anonym (Farmor)

Jag vet att jag gjort fel, säger inget annat! Efter att jag bad om ursäkt så har jag träffat barnen, mamman ringde mig och var väldigt orolig för den stora som hon trodde skulle skada sig själv. Barnet ville vara hos mig och jag åkte dit på en gång och hjälpte såklart till. Barnet bodde hos mig ett par dagar efter det.

Blev även uppringd en annan gång då den minsta behövde uppsöka sjukhus, självklart ställde jag även då upp och följde med barnet.

Men efter det så har jag fått kalla handen, har frågat om jag gjort något men hon hävdar fortfarande samma sak, att jag prioriterar de andra barnbarnen.

Svar på tråden Farmor får inte träffa sina barnbarn