• Shishii

    Vi som vill plussa i november /december

    Hej alla fina!

    Jag försöker nu bli gravida med första barnet. Wuuhuu! Jag har ätit p-piller väldigt länge och därmed inte haft "riktig" mens. Har tagit ett par månader för ägglossning att komma igång men i onsdags fick jag ett solklart positivt ägglossningstest så det vart mys på en gång med maken!

    Nu till frågan:

    Idag har jag fått så ömma bröstvårtor (gör nästan ont), känner mig konstig i kroppen, är riktigt svullen i tjejmagen med ett molnande värk och "stick" i livmodern. Förstår att det kan vara väldigt olika men kan man känna av graviditetstecken så tidigt om det nu vore en graviditet? Eller är det snarare ägglossningen som är boven? Har ju inte haft mens på länge men kan inte minnas mig ha haft ömmande bröst och dylikt innan vid ägglossning! Ååååh, vad tror ni?! Någon som har erfarenhet?

  • Shishii
    Lollo13 skrev 2017-11-10 18:26:19 följande:

    BIM imorgon! Här haft molande värk i rygg och mage sedan 18/10 då jag hade en extremt kort mens i bara 2dagar.. hoppas


    Lycka till!!!
  • Shishii

    Alltså jag blir galen!! Positiv ägglossningstest i onsdags och mys med maken. Fr.o.m. Fredags har jag haft så galet ömma (värkande) bröstvårtor och molnande värk i magen. Kan ägglossningssymptom hålla i sig såhär länge?! Eller kan det vara så pass tidiga tecken på graviditet?!

  • Shishii
    KattenLillis skrev 2017-11-12 22:40:33 följande:

    Ja, ägglossning kan kännas så... jag får otroligt ömma bröstvårtor & bröst 1 dag efter äl!


    Jo det är klart...tänker bara på att det känns konstigt att jag har så ont i bröstvårtorna 4 dagar efter ägglossning...
  • Shishii
    mrsLina skrev 2017-11-13 07:11:42 följande:

    Det är precis samma för min del. Äl fredags och ha haft molande värk sedan dess (som avtagit nu) men ömma bröst. I vanliga fall brukar jag ha ömma bröst vid äl men inte flera dagar. Bara att hålla tummarna


    Jag brukar inte ha ont eller ömmande bröst alls varken vid äl eller mens. Har fortfarande ont i bröstvårtorna och nu har det gått 6 dagar sen äl....vad ska man tro?!

    Håller tummarna för dig (och mig )
  • Shishii
    Baraentilligen skrev 2017-11-13 16:14:11 följande:

    För mig så brukar bröstvårtorna vara ömma från äl och några dagar framåt, men de gånger de har fortsatt att ömma ännu efter 5-7 dagar innan bim så har jag varit gravid. Har läst på och det beror på progesteronet som efter dag 6-7 efter äl typ börjar sjunka igen om man inte blivit gravid, men stiger om man är gravid. Så här går jag och klämmer på bröstvårtona för att hålla koll på det ;)


    Hahaha verkar som en riktigt bra metod för att hålla koll

    Jo, jag har faktiskt läst samma sak lite här o var i mina försök att klura ut detta. Dock är det så många som säger att det är omöjligt att få så pass tidiga tecken...men Vi får se.... Ska bara sitta på nålar i 10 dagar till innan jag kan göra ett gravtest
  • Shishii
    Baraentilligen skrev 2017-11-13 19:42:08 följande:

    Ska själv vänta typ 10 dagar innan jag testar också, om jag kan hålla mig :) Är 2-3 dagar efter äl nu och bröstvårtorna ömmar. Hoppas att de fortsätter göra det :)


    Håller tummarna!!
  • Shishii

    Okej, nu är det exakt 1 vecka (efter ÄL) med extremt ömmande bröstvårtor! Aldrig upplevt detta förut, vad är det som pågår?!!

  • Shishii
    KattenLillis skrev 2017-11-15 10:28:57 följande:

    Och jag har 9 dagar efter äl & har oxå super ömma bröst & vårtor! Lite värk i magen med, känns som mensen kommer vilken sekund som helst. Ska ha mens på söndag eller måndag! Håller tummarna för oss!


    Det är sååå jobbigt att inte veta

    Håller tummarna stenhårt, du får uppdatera mig
  • Shishii
    KattenLillis skrev 2017-11-17 17:06:17 följande:

    Negativt på testet i morse, ingen bra dag idag!! Så trött på att aldrig bli gravid :(


    Tråkigt att höra ge inte upp, det kommer!!

    Jag har fortfarande galet ömma bröstvårtor och lite öm i magen...borde få mens nästa ons-Tors....hatar denna väntan på svar!!
  • Shishii
    KattenLillis skrev 2017-11-17 19:01:51 följande:

    Tack. Det är så jobbigt med allt och det känns som vi aldrig kommer få en bebbe, 2 år av ren väntan!

    Jag har fortfarande ömma bröstvårtor, värkande bröst och ömmande mage, så symptomen man har kan tyvärr lura en. Haft så många symptom genom åren så nu vågar jag inte känna efter mer, tar det som det kommer och hoppas på ett plus snart!! Nu väntar vi in mensen och kör på igen.

    Kag hoppas hoppas att ni plussar nu, håller alla tummar!!! <3


    Helt galet hur kroppen kan lura en sådär! Dock har jag hört att vissa har sånna symptom och testar negativt fram tills efter mensen.

    Helt rätt, slappna av och låt det komma
  • Shishii
    kna1 skrev 2017-11-19 09:26:36 följande:

    Vad tror ni? Positivt ÄL test eller är strecket inte lika starkt?


    Ser inte ut att vara lika starkt, men definitivt på gång. Ta ett till ikväll och om det inte visar lika starka sträck så ta ett imorgon efter kl 10 (man ska helst inte äl-test tidigt på dagen) så ska du se att det blir lika starka sträck! Lycka till!!
  • Shishii
    kna1 skrev 2017-11-19 17:00:56 följande:

    Så blev det! Det där testet hade jag tagit igår kväll, idag (vid 10:00) va det två lika starka streck! Vi myste som tur var igår ändå och så kör vi näst kommande dagar också! Hoppas!


    Lycka till! ????
  • Shishii
    kna1 skrev 2017-11-19 17:00:56 följande:

    Så blev det! Det där testet hade jag tagit igår kväll, idag (vid 10:00) va det två lika starka streck! Vi myste som tur var igår ändå och så kör vi näst kommande dagar också! Hoppas!


    Fasiken, skulle va en smiley o inte ???
Svar på tråden Vi som vill plussa i november /december