• Anonym (Vemärjag)

Olyckligt kär

Jag är olyckligt kär i en 9 år äldre kille. Vi tränar på samma gym och ses där flera gånger i veckan. Han har en flickvän som jag aldrig träffat. Han har aldrig nämnt henne när jag är i närheten, utan det är bara hans vänner som nämner henne ibland. Jag kan inte sluta tänka på honom och mitt liv kretsar ofta kring när och hur jag ska kunna träffa honom igen. Han har sagt till mig att han tycker om mig väldigt mycket och att han tänker på mig på ett sexuellt sätt och att han saknar mig när jag inte är i närheten. Vi har en kysst varandra några gånger och en gång var vi nära att ha sex men jag avbröt det hela innan det hann gå så långt. Jag känner mig som ett tidsfördriv för honom i och med att han fortfarande är tillsammans med sin flickvän.

Situationen har blivit ohållbar, detta har pågått i ett års tid och jag måste helt enkelt komma över honom både för mitt eget bästa men även för att det jag håller på med är fel och elakt gentemot hans flickvän. Jag känner mig så galet patetisk och äcklig som vill vara med honom.

Någon som har tips på hur man kommer över olycklig kärlek? Jag vill inte sluta träna på det gymmet för jag har många vänner där, men jag måste ändå komma över honom...

• Svar på tråden Olyckligt kär
  • Merkel

Gå fram och prata med han be han komma på fika hemma hos dig Sen är det upp till dig

• Anonym (Vemärjag)
    Merkel skrev 2017-11-08 19:54:37 följande:

Gå fram och prata med han be han komma på fika hemma hos dig Sen är det upp till dig

Jag vill sluta vara kär i honom. Inte ha sex med honom. Eller självklart vill jag ha sex med honom men han är upptagen så jag menar att jag vill komma över kärleken jag har gentemot honom...
  • Anonym (Vemärjag)

Är det ingen som har något råd eller tips?

• annabellelee

Det bästa är att undvika honom helt. Gå på tider när han inte är där. Ser du honom, nicka lite kort hallå och gå bort till andra ändan av gymmet och sysselsätt dig där.

Börjar du fantisera om honom, avbryt tankarna aktivt och börja tänka på något annat, som vad du ska laga till middag eller något annat tydligt och konkret. Gör det tydligt för dig själv, tänk ordet "stopp!" och byt tankegång.

Det är inte lätt, speciellt som du inte kan undvika honom helt, men det går!

• Anonym (Kaktus)

Är det inte en motivation nog att han är en kille som skulle kyssa och stöta på andra tjejer och nästan kunna ligga med de ifall han blev ihop med dig eftersom det är vad han gör mot hans nuvarande med dig?

Usch. Vad ser du i honom??????

Det vore kanske en ännu större motivation att du kan träffa en kille som väljer dig och bara dig,lite trevligare. För denna har ju gjort sitt val, han stöter på andra brudar på fritiden medan han har en seriös relation och verkar inte bry sig om att ta ett beslut om att hålla sig till en av ett, eller? Har du frågat han? inte riktigt pojkvänsmaterial i mina ögon.

• Anonym (metoo)

Lägg ut han på  #metoo
    Sen hänger du ut dig själv med för medhjälp till sexuellt ofredande och medhjälp för kränkning av hans partner.

• Anonym (metoo)
    Anonym (Kaktus) skrev 2017-11-08 20:33:49 följande:

Är det inte en motivation nog att han är en kille som skulle kyssa och stöta på andra tjejer och nästan kunna ligga med de ifall han blev ihop med dig eftersom det är vad han gör mot hans nuvarande med dig?

Usch. Vad ser du i honom??????

Det vore kanske en ännu större motivation att du kan träffa en kille som väljer dig och bara dig,lite trevligare. För denna har ju gjort sitt val, han stöter på andra brudar på fritiden medan han har en seriös relation och verkar inte bry sig om att ta ett beslut om att hålla sig till en av ett, eller? Har du frågat han? inte riktigt pojkvänsmaterial i mina ögon.

Håller med, alla dessa moralbefriade brudar som springer omkring och kärar ner sig i dessa jävla as gör att man undrar om det inte är asen som egentligen har fått det rätt. Det verkar ju vara de som är mest poppis bland kvinnor iaf.
  • Anonym (Du vet vad du ska göra)
    Anonym (Vemärjag) skrev 2017-11-08 20:18:52 följande:

Är det ingen som har något råd eller tips?

1 byt gym

2 sluta försöka vara i hans närhet

3 bit ihop. En förälskelse går över

4 börja dejta killar i din egen ålder som vill mer än att ha sex

5 välj killar utan flickvänner.
  • Anonym (metoo)
    Merkel skrev 2017-11-09 16:40:44 följande:

Eller äldre gentlemen

Gamla snuskgubbar menar du?
  • Anonym (Grattis)

Undvik, undvik, undvik. Det är enda sättet.

Jag är i samma sits, fast vi jobbar på samma jobb så jag kan liksom aldrig bli av med honom... Han jagar mig så fort jag inte visar intresse och varje gång vi haft sex blir han off... Tills han är kåt nästa gång.

Och ja det ÄR sjukt att man blir kär i såna svin och jag väntar på att han ska byta jobb. (Vilket han ska, han har en sån tjänst). Då kommer jag aldrig mer ha kontakt med honom.

Vill dom ha något mer än lite kul på sidan av så gör dom slut med den de har.

• Anonym (metoo)
    Anonym (Grattis) skrev 2017-11-09 17:29:59 följande:

Undvik, undvik, undvik. Det är enda sättet.

Jag är i samma sits, fast vi jobbar på samma jobb så jag kan liksom aldrig bli av med honom... Han jagar mig så fort jag inte visar intresse och varje gång vi haft sex blir han off... Tills han är kåt nästa gång.

Och ja det ÄR sjukt att man blir kär i såna svin och jag väntar på att han ska byta jobb. (Vilket han ska, han har en sån tjänst). Då kommer jag aldrig mer ha kontakt med honom.

Vill dom ha något mer än lite kul på sidan av så gör dom slut med den de har.

Snacka om dubbelmoral, du är ju inte mycket bättre än honom du deltar ju i hans svineri ?Du får det att låta som att du är en knulldocka utan vilja men du har ju också ett val
Svar på tråden Olyckligt kär