• Mariaajh

Extremt sockerberoende

Jag dricker citronvatten på morgonen. Sen dricker jag även te på sprängticka, även kallad chaga. Har turen att min svärfar äger skog så jag får "skörda" hos honom, men det finns att köpa i hälsokost butiker. Det hjälpte mig massor och sötsuget försvann helt. Välj även mat som inte triggar sötsuget, ät frukt eller varför inte äpple med kanel på (kanel hjälper till med att reglera blodsockret, utan att dra igång sötsug ????) Spenat till måltiderna är ett annat alternativ, vilket innehåller magnesium som hjälper till med insulin och blodsocker. Sen så ska du undvika stärkelse och vitt mjöl i början. Spannmål fungerar lite på samma sätt som socker för kroppen. Du kanske ska börja äta glutenfritt och att kanske till och med utesluta ris, potatis och majs ett tag, detta gör det lättare för dig att bli av med suget. Det som senare avskräckt mig och jag slutade att helt äta socker var bland annat filmen: "sockerfilmen - sockret, det vita giftet" kolla på den så blir man inte så värst sugen längre.

Svar på tråden Extremt sockerberoende