Inlägg från: Anonym (Klara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klara)

Extremt sockerberoende

Palestrina skrev 2017-11-14 19:36:57 följande:

Har du slutat att röka någon gång så att du verkligen vet vad du pratar om? För jag ifrågasätter starkt att det är lika svårt att sluta med socker som det är att sluta med något som ger en verklig abstinens. Jag har slutat med socker, så jag vet vad jag talar om och jag upplevde mig också som beroende. En dag fann jag motivationen och slutade bara. Det var så enkelt.

Det är nog individuellt hur man upplever det. Jag har mött många fd alkoholister som efter att de blivit nyktra blivit sockerberoende och säger att det beroendet kan de verkligen inte ta sig ur. Vissa hävdar att socker ger lika starkt dopaminutslag i hjänan som kokain.

Och för vissa är det betydligt svårare att sluta röka än att sluta med socker.

Men hade det varit enklare att sluta med socker så skulle inte övervikt vara en av våra största folksjukdomar.

Skönt att du fann motivationen att sluta med socker.
  • Anonym (Klara)
    Mariamusik skrev 2017-11-26 16:00:05 följande:

Jag gjorde hypnos mot mitt sötsug för 2 år sedan. Det har funkat bra för mig men vet andra som det ej funkat för. Har ätit frukt, ost o nötter o har idag inget sug alls. Te är också bra i början.

Har tränat som en galning och gått ner 20 kg o mår bättre än på länge! Så det finns hopp!

Snälla berätta mer om detta: hur gick hypnosen till?.ett tillfälle eller många? Vad kostade det?.vet du nån mer som blivit av med beroende efter hypnos?

Vi är MÅNGA som är i desperat behov av hjälp..!
Svar på tråden Extremt sockerberoende