• Cala

    Spontant gravid efter 2 år?

    Hej,

    Min man och jag har försökt göra mig gravid nu i snart 2 år. Jag använder ägglossningstester, har gjort flera VUL det senaste halvåret pga av en inflammation på ena äggstocken men allt ser tydligen bra ut. Vi har ett gemensamt barn sedan tidigare.

    Är det nån som försökt länge och sedan blivit gravid utan behandling?

  • Svar på tråden Spontant gravid efter 2 år?
  • Anonym (naturligt)

    I dagens samhälle har kanske folk inte lika stor koll just eftersom allt är så kontrollerat, men går man längre tilbaka i tiden så ser man ju hur det funkade. Mina föräldrar höll på i 7 år innan de fick mig. Min farmor fick sina tre barn med tio år mellan de första två, och sedan det tredje efter ytterligare 7 år. Och där var det ingen aktiv planering alls, utan de levde och älskade och så kom barnen när de kom.

  • Cala
    Anonym (naturligt) skrev 2017-11-10 09:52:45 följande:

    I dagens samhälle har kanske folk inte lika stor koll just eftersom allt är så kontrollerat, men går man längre tilbaka i tiden så ser man ju hur det funkade. Mina föräldrar höll på i 7 år innan de fick mig. Min farmor fick sina tre barn med tio år mellan de första två, och sedan det tredje efter ytterligare 7 år. Och där var det ingen aktiv planering alls, utan de levde och älskade och så kom barnen när de kom.


    Ja, det har du helt rätt i.

    Mina funderingar kommer sig av att vi väldigt aktivt försökt relativt länge, prickat in ägglossning osv så kanske är det nåt som inte stämmer i och med att inget hänt. Är inte riktigt redo för utredning än dock.
  • jooo

    jag blev gravid spontant efter 2 års försök varav 3 omgångar pergotime och ett misslyclat ivf. troe det var min viktnedgång rmc tvingade mig till gör att få göra fler försök. gjorde inget annorlunda i övrigt hm. lycka till hör av dig annars till kvinnoklinken. kan va skönt o få lite stöd oavsett utredning eller ej !

Svar på tråden Spontant gravid efter 2 år?