• Anonym (vecka27)

ont i övre delen av magen, stress

det har varit så mkt sista tiden så jag är sjukskriven från jobb, för kan inte jobba med de uppgifterna jag har, och i dagarna förlorade vi en vän och tårarna bara rinner. 
    detta leder till att jag inte sover alls bra, vaken i timmar på nätterna, och har så mkt sammandragningar och ont i övre delen av magen. vill inte direkt äta något.. 

något man kan göra för minska detta ? jag fösöker vila, ta det lugnt och inte tänka så mkt men jag får bara inte bort det onda i övre delen av magen.. eller sammandragningarna. vill inte det ska starta något :/

• Svar på tråden ont i övre delen av magen, stress
  • Tara Xein

Låter som magkatarr! Det finns medicin mot det, Omeprazol hette det för typ 10 år sen när jag fick det utskrivet (jag var iofs tonåring så kanske inte fick de starkaste grejerna heller).

Tänk även på att undvika alkohol, socker, kaffe, kryddstark mat, sura saker, rökt mat och allt annat som gör livet värt att leva :P

• Anonym (vecka27)
    Tara Xein skrev 2017-11-10 09:59:32 följande:

Låter som magkatarr! Det finns medicin mot det, Omeprazol hette det för typ 10 år sen när jag fick det utskrivet (jag var iofs tonåring så kanske inte fick de starkaste grejerna heller).

Tänk även på att undvika alkohol, socker, kaffe, kryddstark mat, sura saker, rökt mat och allt annat som gör livet värt att leva :P

tack ! ska kollas upp , mest så jag kan ta de när jag nu är gravid :) 
Svar på tråden ont i övre delen av magen, stress