• Vårdepp

Skaffa barn över 43

Någon som är över 40 och som försöker skaffa barn? Någon över 40 som lyckats bli gravid? Gjorde ni något särskilt för att bli gravida och tog ni några tester innan? Vill gärna ha tips och pepp

• Svar på tråden Skaffa barn över 43
  • Asynja74

Hej. Jag är 43 och har precis tagit ut min hormonspiral. Jag har 3 deltidsbarn, men min käre make har inga egna och därför har jag nu "börjat om". Det tog mig ett bra tag innan jag bestämde mig, har tänkt väldigt mycket på vad andra ska tycka och väldigt LITE på vad jag själv tycker.

Jag har beställt ägglossningsstickor på nätet (gravidkollen) även folsyra och rosenrot... Hittade nåt bra "bli gravid paket".

Än är vi ju bara i startgroparna, så några supertips har jag inte, men vill gärna få tips av andra, precis som du :)

Ha en fin natt!

• KKarate

Skittaskigt mot barnet. Genetiska skadorna ni för över till fostret är enorma.

• Asynja74
    KKarate skrev 2017-12-14 23:45:11 följande:

Hej. Har du någon länk där jag kan läsa. Jag skulle gärna vilja veta vilka enorma skador jag överför till fostret.
  • InaLo

Hej!

Fyller 40 i februari och är gravid i vecka 8. Det tog oss 17 försök att bli gravida. Så nu håller jag tummarna att allt ska gå bra. Men har läst här hon 43 och 44 åringar som har lyckats snabbt. Har en kollega som var 45 när hon fick sitt 4:e barn.

Lycka till hoppas ni får som ni vill.

• Vårdepp

Tack för era svar (de som var trevliga)! Jag har precis fått reda på att jag har endometrios på ena äggstocken. Det är inte bra, men eventuellt fungerar den andra som den ska. Nån sim vet något om detta? Har ägglossningsstickor och tempar och och allt verkar vara som det ska.

• Vårdepp
    Asynja74 skrev 2017-12-14 23:39:53 följande:

Hej. Jag är 43 och har precis tagit ut min hormonspiral. Jag har 3 deltidsbarn, men min käre make har inga egna och därför har jag nu "börjat om". Det tog mig ett bra tag innan jag bestämde mig, har tänkt väldigt mycket på vad andra ska tycka och väldigt LITE på vad jag själv tycker.

Jag har beställt ägglossningsstickor på nätet (gravidkollen) även folsyra och rosenrot... Hittade nåt bra "bli gravid paket".

Än är vi ju bara i startgroparna, så några supertips har jag inte, men vill gärna få tips av andra, precis som du :)

Ha en fin natt!

Vad kul att du lyssnat på din inre röst! Samma här, har också haft samma funderingar. Det vore så kul att följas åt lite och höra hur det går för er! Har du tagit ditt AMH och FSH?
  • Vårdepp

Å andra sidan har dina föräldrar, som säkert var under 40 när de fick dig, fått ett socialt handikappat barn, så det finns egentligen ingen som har några garantier.
  • Vårdepp
    InaLo skrev 2017-12-16 07:50:47 följande:

Hej!

Fyller 40 i februari och är gravid i vecka 8. Det tog oss 17 försök att bli gravida. Så nu håller jag tummarna att allt ska gå bra. Men har läst här hon 43 och 44 åringar som har lyckats snabbt. Har en kollega som var 45 när hon fick sitt 4:e barn.

Lycka till hoppas ni får som ni vill.

Åh vad roligt! Jag är avis! Kram
  • Anonym (Liselott)

Men är ni inte rädda för att barnen får downs syndrom? Tänker ni inte på det alls?

• DaniellaCal

Hur tänkte du här??? Genetiska skador av vad?? Rosenrot?? Inte för att det ger skador men man slutar ju äta när man väl blivit gravid?? Suck..
Svar på tråden Skaffa barn över 43