• Anonym (Tråds­tartar­en)
    Äldre 11 Nov 00:20
    5377 visningar
    23 svar
    23
    5377

    Småbarnsmamma, 18 år, miljonär - provocerar lärare?!

    Hej!
    Jag är en relativt nybliven småbarnsmamma och jag är 18 år. Går andra året på gymnasiet och sonen är fyra månader. Jag blir ofta ifrågasatt av lärare om hur jag "ska klara småbarnslivet kombinerat med skola" och "man kan ju inte leva på föräldrarna om man själv är förälder". 

    Saken är den att jag har det väldigt gott ställt ekonomiskt. Jag drar in 38 000 i månaden och min sambo, pappan, ca 45 000. Detta verkar sticka i mina lärares ögon och jag får ofta gliringar om "hur prioriterar man egentligen om ens barn har en åkpåse från (valfritt dyrt märke).

    De verkar tro att 1. Jag enbart tjänar mitt studiebidrag och 2. Det är deras business?!

    Hur bemöter jag mina lärare på bästa sätt när de anmärker på/kommer med spydigheter om ekonomi och dylikt bara för att jag är en ung förälder?

  • Svar på tråden Småbarnsmamma, 18 år, miljonär - provocerar lärare?!
  • Anonym (Tråds­tartar­en) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 00:34
    #5
    Anonym (I call bullshit.) skrev 2017-11-11 00:32:06 följande:

    Fast du ljuger ju.

    På vilket sätt tjänar du 38k utan utbildning? Och samtidigt som heltidsstudier. Nixpix.


    Jag tjänar pengar på aktier (väldigt intresserad), reklam jag gjort och genom ett deltidsjobb jag har på helgerna. 
  • Anonym (Tråds­tartar­en) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 00:44
    #7
    Anonym (X) skrev 2017-11-11 00:42:46 följande:

    Hur vet lärarna vilka märken ni har till barnet?


    För att barnet är med ibland i skolan. T.ex. under obligatoriska seminarium. 
  • Anonym (Tråds­tartar­en) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 00:56
    #9
    Frontline skrev 2017-11-11 00:51:33 följande:

    Hur kan man dra in 38 K i månaden och gå på andra året på gymnasiet?


    Redan svarat på det.
Svar på tråden Småbarnsmamma, 18 år, miljonär - provocerar lärare?!