Anonym (TS) skrev 2017-11-13 12:15:10 följande:
Tycker det är så svårt vad jag ska säga till jobbet, innan jag vet hur det blir. Jag kan ju bara sjukskriva mig utan att behöva ge nån orsak fram till läkarbesöket, men då känns det lite konstigt/jobbigt att sen höra av sig till chefen, utan att ha sagt något direkt. Å andra sidan, om jag inte skulle bli sjukskriven skulle det kännas jobbigt att ha berättat hur jag mår. Fast det är kanske egentligen bra att chefen vet, oavsett... Usch, tycker sånt här är jobbigt

Utmattning är inget att skämmas för. Det är inga latmaskar som blir utmattade

Det är vi som är kompetenta, alltid gör vårt bästa och sätter andra före oss själva.
Men jag vet, det är jättesvårt. Har ju själv känt nu att jag kanske är på väg tillbaka till hjärntröttheten men har haft svårt att säga det på jobbet. TROTS att de faktiskt redan vet att jag har varit där.
Märkligt att det ska vara så svårt och jobbigt egentligen, det är ju inget ovanligt.
Jag vet inte om universum talar om något för mig iom att jag bröt benet i söndags...
Jag har också haft olika fysiska symptom med sjukdomar och att inte bli av med envis hosta (11 v nu) osv. Och så nu då, brutet ben, gips i 6 v
Jag hoppas du vilar upp dig TS, det är aldrig bra att gå för länge, det är inte värt det. INGEN kommer att stå vid din dödsbädd och säga: TACK för att du slet ut dig!
Ta hand om dig, innan det blir för sent.