• AllingCha

IVF nov-dec 2017

Hej! Vi har varit på äggplock idag, efter ca 1 års process. Min sambo gjorde PESA/TESA viltet var väldigt tufft för honom. De plockade 9 ägg från mig. Han har inte så många pigga simmare så jag är jättenervös inför beskedet imorgon. Håller tummarna för er andra.

• AllingCha

Det gick bra att plocka ägg, det spände lite som det gör vid ett vanligt vaginalt ultraljud. Ett nålstick kände jag men inte de andra. Ingreppet gick väldigt fort och man får lugnande intravenöst. Det gäller att andas; in genom näsan ut genom magen. Långa djupa andetag, det kommer man långt med????

• AllingCha
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-14 11:29:35 följande:

Vi gjorde äggplock samma dag då! Har du fått höra något ännu från kliniken?

De ringde nyss och berättade att alla våra 11 ägg blivit befruktade, med hjälp av ICSI. Kunde knappt tro det var sant.. nu återstår att se vilken dag det blir ET, endera torsdag eller fredag. Och så får man ju hoppas embryona vill fortsätta dela sig.

Vi fick meddelande via 1177 att 1 ägg befruktats med hjälp av ICSI (tror jag! För det var tanken från början)

Så jag känner mig väldigt orolig över det???? Vi ska dit imorgon på återföring.
  • AllingCha
    Skywalker skrev 2017-11-14 10:04:48 följande:

Spännande! Och nervöst såklart. Frågar dig samm: har du kört långa eller korta och hur har du mått?

Håller tummarna för er!

Jag har gjort det korta protokollet och varit helt opåverkad. Tack! Detsamma!
  • AllingCha

Hej alla! De ringde idag vid 12 och meddelade att det inte blir återföring för att ägget inte hade delat sig som det skulle. Av 9 ägg var 4 st mogna och kunde injiceras (ICSI) men bara ett blev berfuktat. Hade bara hittat enstaka spermier hos min man. Detta räknas som ETT FÖRSÖK sa sjuksköterskan - Hur kan det vara så? Vi har ju inte ens återfört något. Det är riktigt tufft. Snuvad på ett försök utan att en ha fullföljt. Tycker det låter konstigt. Läkaren ska ringa senare i eftermiddag. Hur gick det för dig GotToHaveFaith?

Svar på tråden IVF nov-dec 2017