• zuces

IVF nov-dec 2017

Hej! Jag kommer bli kallad på ett första möte i dagarna och därefter få börja med IVF behandling, om inte i december så får vi hoppas på januari iallafall! Följer gärna med här och läser om era erfarenheter sålänge

• zuces

Hur ser det ut där ni behandlas? Har de stängt nån vecka i slutet på december?

• zuces
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-11-24 16:55:37 följande:

Första undersökningen idag på dag 6 (behandlingsdag) och beskedet är både pos och neg. Jag är tydligen påväg mot en överstimulering trots lägsta dos och de kunde redan nu se 11 mogna ägg och typ MASSA små runt om, och de sa att det är just de små som ställer till det och gör att det blir för många. Jag som trodde att det var bra att utveckla många ägg??! 

De ska heller inte sänka dosen, konstigt nog? utan vi kör på enligt planen trots att jag vet att injektionerna kommer göra mig dålig (överstimulerad) de sa att det förmodligen bli äggplock, befruktning och sedan fryses de befruktade äggen in för att föras in efter julledigheten någongång. Någongång??? Åhhh! Jag förstår att  det för läkarna är vardagsmat men för mig då? Ingen tydlig förklaring och ett nonchalant "det blir ingen julklapp för dig i år" Okeeeej?! Tack för den! 

De positiva är la då att det förhoppningsvis plockas ut många ägg som befruktas och som kan sättas in vid ett senare skede. Undrar om man behöver gå igenom hela behandlingen med sprutor när man gör FET? Någon som vet?

Jag ska också ta 112.5 dosen och har ganska bra AMH både.. runt 4. Vad har du för AMH? Vilken klinik går du till? Hoppas det löser sig för dig!
  • zuces
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-11-26 14:58:12 följande:

Hej!

Har du PCO då? Det är bra att de börjar med den lägsta dosen då man alltid kan höja. Vad är AMH? De talar inte om så mycket för mig när jag är där utan får fråga om allting. Så det jag frågar om får jag svar på, resten är jag ovetande om. Sahlgrenska Göteborg. Du då? :)

Nej jag har inte PCO faktiskt utan bara väldigt hög äggreserv(AMH). Jag ska också påbörja min första ivf i januari på Sahlgrenska :) vem har ni som ansvarig för er ivf?
  • zuces
    Skywalker skrev 2017-12-06 14:25:08 följande:

Hej alla!

Jag var på första ul idag och har nu fått höjning av dos gonal f, från 300 till 375. Och har såklart läst att utfallet av IVF är sämre om man är svårstimulerad vilket jag uppenbarligen är.. Så känner mig deppig.

Bli inte ledsen än! det kan fortfarande funka, hur vet man om man är svårstimulerad? De gav dig ganska hög dos från början också tänker jag, har det med lågt amh-värde  eller ålder att göra?
  • zuces
    Skywalker skrev 2017-12-06 17:01:39 följande:

Tack! Försöker att inte spinna iväg i negativa tankar... Det var dumt att jag läste det där (google-beroende som en är). Jag har lågt amh så tror det var därför de gav mig hög dos (amh 1,1 och 1,6 vid olika mätningar, 33 år). Så såg de idag att jag inte svarat tillräckligt bra och höjde därmed dosen. Ska nog ta upp min oro vid nästa ul på fredag.

När får du köra igång?

Eftersom mensen kommer om några dagar så blir det svårt att börja denna månad med julledigheterna så mitt preliminära datum för sprutstart är 10e januari. Längtar!!
  • zuces
    Skywalker skrev 2017-12-06 21:36:37 följande:

Ah, nog för att det är härligt med jul och nyår men i just det här läget ställer det ju till det lite. Får hoppas att tiden går fort!

Jaa men jag tycker faktiskt inte att det är så negativt! Jag är så ung, 22 år. Så en mysig nyår med lite drickande med min man och vänner kan vara ett bra avslut på alkohol drickandet ett bra tag därefter :)
  • zuces
    Skywalker skrev 2017-12-07 09:39:11 följande:

Fick höjd dos gonal f igår, från 300 till 375, och hjälp vad dåligt jag mår idag. Huvudvärk och illamående. Vaknade imorse och kände mig bakis (efter en dröm där jag fick plus på stickan).

Oj, du kanske borde säga till dom om det är så illa, så det inte övergår till något farligt? Eller är det vanliga biverkningar?
  • zuces
    mikalela86 skrev 2017-12-13 13:58:08 följande:

Fick ut 15 ägg men dom kan ej stoppa tillbaka något. Så dom ska frysa ner dom som blir befruktade och sen ska vi stoppa tillbaka dom i en normal menscykel i februari. Sånt som kan hända tydligen. Men dom sa att om dom skulle stoppa tillbaka nu så kommer det nog inte ta sig. Men det finns stor chans till det i februari. Så jag litar på dom. Även fast jag vart ledsen såklart.

Handlar det om överstimulering eller?
  • zuces
    Skywalker skrev 2017-12-19 06:46:47 följande:

Ånej! Jag är så ledsen. Jag har googlat runt (som man ju tyvärr gör) och funderar på hur ovanligt det ör att lyckas på första försöket. Känslan är att det är jätteovanligt. Men man kan ju inte låta bli att hoppas ändå.

Vi var på återföring igår. Så märklig känsla tycker jag! Fick se embryot på en skärm och allt.

Hur många blastocyster frös de ner åt er? :D
  • zuces
    Skywalker skrev 2017-12-20 06:09:24 följande:

Vi fick fyra till frysen vilket känns helt otroligt!

Hört nåt mer om när det blir uppstart för dig?

Såå gött!! Jaa vi ska börja med korta protokollet med januari mensen :) vilket borde komma där runt 13e januari!
  • zuces
    Skywalker skrev 2017-12-29 08:33:48 följande:

Jag har nu tagit ett test och det blev positivt. Jag är gravid igen. Hoppas nu bara på tredje gången gillt. <3

Grattis!!! Hoppas allt går bra :)
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-12 06:08:25 följande:

Fart klartecken att börja när mensen kommit nu! Fick en högre dos och längre innan första vul denna gång. 375 ie gonal f och vul efter sju sprutdagar. De verkar köra på tunga artilleriet denna gång... Hoppas vi får se några äggblåsor om en dryg vecka!

Lycka till!! Jag började också igår med gonal f, jag tar dock 112,5 ie, har du också vul på torsdag nästa vecka? Räknar dom igår(fredag) som din cd1 eller cd2?
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-13 16:00:34 följande:

Gött! Jag har dock inte börjat än. Väntar på mensen. Sen ska jag spruta i 7 dagar och vul på dag 8. Mensstart blir cd1 för mig och så får jag börjar spruta på dag 2-3 :) Hur känns det för dig?

Aha trodde du mena att du precis fått mensen och att du skulle starta direkt. Jag har vul på sprutdag 7 och jag fick börja spruta cd2(igår). Jag är jättetaggad! Inte så orolig över att få ut lite ägg utan snarare att bli överstimulerad eller att det inte ska fästa. Man vill ju så gärna.. Tiden går så långsamt under varje steg känns det som.
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-02-05 09:51:07 följande:

Fick mens igår så ska nu invänta ägglossning och sen förhoppningsvis frysåterföring om drygt två veckor. Hur går det för dig?

Du går väl på Sahlgrenska? Vill de inte invänta en naturlig cykel innan frysåterföring? Eller det kanske har att göra med att du inte tagit progestorontillskott?
Svar på tråden IVF nov-dec 2017