• Skywalker

IVF nov-dec 2017

Hej!

Här är en till som strax ska börja med första IVF-försöket. Mycket blandade känslor inför detta.

Vi kommer köra långa protokollet, börjar med nässpray på torsdag och sen sprutor i slutet av november. Äggplock och återföring i mitten av dec om allt går som enligt plan!

• Skywalker
    zuces skrev 2017-11-13 19:12:40 följande:

Hej! Jag kommer bli kallad på ett första möte i dagarna och därefter få börja med IVF behandling, om inte i december så får vi hoppas på januari iallafall! Följer gärna med här och läser om era erfarenheter sålänge

Hej! Hoppas du får komma igång så snart som möjligt. Jag tycker iaf den här väntan är väldigt nervös, vill bara vara igång.
  • Skywalker
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-11-13 21:00:20 följande:

Vad roligt för er! Då skiljer det inte jättemycket i tid mellan långa- och korta protokollet. Någon vecka alltså. :)

Precis, det verkar skilja 1-2 veckor men antar att det beror lite på hur man svarar på behandlingen. Jag har lågt amh så är väldigt nervös för hur många ägg det kommer bli och kvaliteten på dom. Vi har haft två missfall i år, vilket känns bra på sätt att jag iaf kan bli gravid men mindre bra eftersom det känns som att nåt gör så att de inte stannar.
  • Skywalker
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-13 19:59:42 följande:

Hej! Hoppar gärna in här fast vi är lite längre fram i processen. Har idag varit på äggplock och nu väntar jag nervöst på att de ska ringa från kliniken i morgon och berätta om äggen blivit befruktade och hur det ser ut! Minst sagt spännande.. Och nervöst.

Åh vad spännande! Kul att få höra från någon längre fram i processen. Har du kört långa eller korta metoden? Hur mådde du rent fysiskt av hormonerna? Förstår att man kan reagera väldigt olika men är ganska nervös för hur jag ska må bpde fysiskt och psykiskt...
  • Skywalker
    AllingCha skrev 2017-11-13 20:12:08 följande:

Hej! Vi har varit på äggplock idag, efter ca 1 års process. Min sambo gjorde PESA/TESA viltet var väldigt tufft för honom. De plockade 9 ägg från mig. Han har inte så många pigga simmare så jag är jättenervös inför beskedet imorgon. Håller tummarna för er andra.

Spännande! Och nervöst såklart. Frågar dig samm: har du kört långa eller korta och hur har du mått?

Håller tummarna för er!
  • Skywalker
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-14 11:43:06 följande:

Jag har gjort lotta metoden alla ggr. Har mått helt okej av hormonerna, inga större besvär. Det psykiska har varit jobbigare för mig.. är ju så jobbigt att kämpa och inte veta om det kommer att gå vägen.. Den här gången var jag dock ganska svullen innan äggplock och nu efteråt är jag ganska öm, men inget värre.

Precis. Det känns som att det är så himla mycket som hänger på det här nu. Vågar typ inte hoppas samtidigt som man såklart måste ha hopp för att orka.
  • Skywalker
    AllingCha skrev 2017-11-14 19:43:48 följande:

Vi fick meddelande via 1177 att 1 ägg befruktats med hjälp av ICSI (tror jag! För det var tanken från början)

Så jag känner mig väldigt orolig över det???? Vi ska dit imorgon på återföring.

Åh, hoppas hoppas hoppas att det är det s.k guldägget (eller guldembryot kanske man får säga nu)!
  • Skywalker
    AllingCha skrev 2017-11-15 13:40:36 följande:

Hej alla! De ringde idag vid 12 och meddelade att det inte blir återföring för att ägget inte hade delat sig som det skulle. Av 9 ägg var 4 st mogna och kunde injiceras (ICSI) men bara ett blev berfuktat. Hade bara hittat enstaka spermier hos min man. Detta räknas som ETT FÖRSÖK sa sjuksköterskan - Hur kan det vara så? Vi har ju inte ens återfört något. Det är riktigt tufft. Snuvad på ett försök utan att en ha fullföljt. Tycker det låter konstigt. Läkaren ska ringa senare i eftermiddag. Hur gick det för dig GotToHaveFaith?

Usch vad ledsen jag blir för er skull! Vad blir nästa steg för er nu?
  • Skywalker
    zuces skrev 2017-11-18 23:05:20 följande:

Hur ser det ut där ni behandlas? Har de stängt nån vecka i slutet på december?

Jag har förstått det som att de har stängt iaf röda dagar. De har planerat in så att mitt äggplock ska ske v 50. Eftersom de inte kan säga nån exakt dag i förväg (beror på hur behandlingen går) så tror jag inte de planerar in nån jul- nyårsveckan.
  • Skywalker
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-11-19 11:59:30 följande:

Hej allesammans! 

Ikväll börjar jag med hormonsprutorna, kör ju korta protokollet så ägguttag är planerat v. 48 nångång. Hör och häpna! Min kropp lyckades få en egen mens. Jag kände att den var på ingång men skulle ändå ta Proverakuren. Hann ta fyra tabletter innan mensen kom. Vi startar därför tidigare. Kliniken sa att jag ändå skulle göra klart kuren (10 tabletter/10 dagar) och det gör jag. 

Måste erkänna att jag är något nervös, inte rädd, men nervös och förväntansfull. Det är första gången som jag går igenom behandlingen med sprutor och allt vad det innebär. Tänker kanske att massage är en god idé för avslappning :)

Åh spännande. :) Själv är jag inne på dag 4 med nässpray. Känner inget alls men hoppas allt ska funka enligt planen.
Svar på tråden IVF nov-dec 2017