• hanna8911

IVF nov-dec 2017

Hoppar in här! Ska förhoppningsvis söta in vårt enda frysta embryo i december som vi fick till frysen efter vår första IVF - behandling i oktober. Då satte jag in ett färskt som inte tid sig. Denna gång blir det i stimulerad cykel med letrozole, hoppas hoppas!

• hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-11 16:04:12 följande:

Nu har jag varit på mitt sista ul. Hade tre äggblåsor på typ 20 mm vilket väl är den storek som de ska vara? Dessutom hade några till växt på sig, en på 17 mm och ett par på 14-15. Beskedet från kliniken är att jag ska ta ägglossningssprutan ikväll och så blir det äggplock på onsdag. Önskar lite att de mindre blåsorna hade fått chans att växa lite mer men antar att kliniken vet vad de gör. Fy så nervöst allt är.

Vad skönt att de ändå hade vuxit på sig! Du ska se att det har hänt grejer till onsdag med, så var det för mig! Kommer gå strålande ska du se, jag upplevde inte mitt äggplock jobbigt. Gjorde inte ont alls men vet att det är väldigt individuellt!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-11 19:29:31 följande:

Åh hoppas du har rätt! Hur går det för dig, dags för FET snart? :)

Det går bra, väntar på att få omslag på stickan! Borde bli imorgon senast! Allt känns ju lite enklare nu när man gör FET men vi har ju bara ett i frysen så sätter min tilltro till detta annars är det att ladda om i januari. Lycka till imorgon!
  • hanna8911
    barnlangtanivf skrev 2017-12-15 09:00:13 följande:

Hej! Jag och en vän har startat en podd - "ruvarpodden" om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om vår resa mot barn - Ruvarpodden har premiär idag och finns på Itunes och soundcloud, och snart även på Acast. Nytt avsnitt kommer varje fredag!

Lyssnade idag! Så mycket igenkänningsfaktor på allt ni pratar om så gick där och småskrattade lite föd mig själv!!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-22 05:00:10 följande:

Kul! Jag gjorde ju återföringen 18/12. Hur känner du dig? Jag ligger uppenbarligen sömnlös... :)

Hej! Jag gjorde också återföring nu i veckan av en blasto, den 20! Känner nadan och noll men det är väl som de ska så här tidigt! Ändå lite tacksam att det är jul vilket gör att det finns annat kul att tänka på!
  • hanna8911
    Karinnan skrev 2017-12-22 10:50:19 följande:

Ja hur ska man kunna hålla dig till 1 jan?

Vi åker till Finland över julen till svärföräldrarna så då får man väl lite annat att tänka på.

En fundering. Man ska ju leva som vanligt nu (men äta som man är gravid och ta folsyra och så) och inte träna till typ ett maratonlopp. De sa oxå att jag inte skulle rida häst. Stämmer detta med hästar?

Så sa de till mig med! Men det med ridning är säkert på grund av den rörelse som blir i kroppen, framför allt om du gjort äp och din äggblåsor återfyllts så är risken att äggledarna snor om sig själv vi för mycket hopp!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-22 16:31:50 följande:

Åh kul! Då är vi fyra stycken tror jag som gjorde ET/FET förra veckan. Spännande. <3

Ja! Kul att kunna följas åt! Tycker du att du känner något?
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-23 17:35:57 följande:

Nej jag känner inget särskilt. Haft ömma bröst men det har jag som sagt alltid efter äl och idag har det dessutom avtagit. Jag har tillåtit mig att vara positiv och tro på det men idag är en sån där jobbig dag då det känns som att det aldrig kommer gå.

Känner du nåt?

Okej, lite som här då! Har aldrig ömma bröst och samma nu. Dock har jag idag börjat få Molvärk så det känns som om det är kört tyvärr... annars inget alls. Ska du testa innan? Jag kommer nog ta ett test innan nyår om mensen inte kommit.
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-23 21:15:51 följande:

Jag vet inte... TD är på nyårsafton och min sambo vill att vi väntar... men det känns väldigt långt bort. Dessutom känns inte så kul om det blir negativt att få det på nyårsafton. Vet inte om mensen brukar komma som vanligt eller bli sen p.g.a lutinus?

Okej, Nej det kan jag förstå att du inte vill vänta. Blir ju ingen kul nyår precis med negativt. Funderar på att ev testa mån-tis. Så vet jag att om det är negativt så kommer mensen sen. När jag gjorde ET så hade jag kutinus och då kom mensen lite sent. Idag har jag haft jätte mycket mensvärk så känns som att det är kört!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-24 09:14:40 följande:

Jag är borta över jul så kommer iså fall tidigast testa på fredag.

Brukar du ha mensvärk? Värk kan väl lika gärna vara att symtom på graviditet som att mensen är på väg... håller tummarna!

Vad skönt att få lite miljöombyte, då kanske tankarna kan få vara på annat håll lite!

Jag har inte det i vanliga fall men under letrozole och ivf har jag haft det. Men men vi får vänta och se helt enkelt! Håller tummarna för dig med!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017