IVF nov-dec 2017
Hoppar in här. Lovade mig själv att inte hänga på familjeliv längre men tji fick jag.
Planerat FET nu i november. Första tabletten letrozole i dag.
Hoppar in här. Lovade mig själv att inte hänga på familjeliv längre men tji fick jag.
Planerat FET nu i november. Första tabletten letrozole i dag.
Äggplocket gick bättre än väntat, jag trodde det skulle vara värre än tidigare gånger eftersom jag hade flera ägg nu, men det gick bra! Det som kändes mest var då de var tvungna att trycka lite på magen för att några låg lite "bakom". Men inget jag inte skulle göra om!
Vi fick 11 ägg, alla befruktades, och i fredags fick jag tillbaka en blacstocyst! Så nu är det bara att väänta..
Spännande att du fått börja på nu! Vilka sprutor har du?
Min läkare sa att amh-värdet säger mindre om en är ung. De gör ju även ultraljud på äggstockarna för att dubbelkolla. Jag har haft 1,1 och 1,6 i värde vid olika mätningar och de har kunnat se ca 10 äggblåsor, 5 på varje äggstock. Som jag sagt i en annan tråd litar jag inte fullt ut på amh-värdet. Jag är 33 år.
Jag ska förresten få gonal-f, dos 300.
Hej! Jag tänkte hoppa in i den här tråden om det är ok.
Vi har precis börjat vår resa, det blir första IVF-försöket. Jag ska göra det långa protokollet med Gonal-f 250 dos. Jag var lite besviken för jag har hört att det långa ger fler biverkningar, och det korta går ju lite fortare, men jag hade lågt amh så det blir det långa. Jag ska börja med sprej dag 21 efter att mensen kommer nu om en dag eller två, så det blir inte äggplock förrän i januari och jag är såå otålig.
Ni som gör/gjort det långa protokollet, har ni känt mycket biverkningar av nedregleringen?
Och vet nån vad som anses normalt amh? Jag har 4,4...
Så kul, då får jag följa dig lite och se hur det går Hoppas du slipper biverkningar hela vägen, man har ju verkligen nog redan med all oro och förväntan.
Jag tror inte du behöver stressa över dina värden. Jag är som sagt redan 37 och tror kanske det var därför det ansågs lägre, och min läkare sa att 'det var lite lågt'...
Lycka till, hoppas vi får höra om hur processen går!
Första undersökningen idag på dag 6 (behandlingsdag) och beskedet är både pos och neg. Jag är tydligen påväg mot en överstimulering trots lägsta dos och de kunde redan nu se 11 mogna ägg och typ MASSA små runt om, och de sa att det är just de små som ställer till det och gör att det blir för många. Jag som trodde att det var bra att utveckla många ägg??!
De ska heller inte sänka dosen, konstigt nog? utan vi kör på enligt planen trots att jag vet att injektionerna kommer göra mig dålig (överstimulerad) de sa att det förmodligen bli äggplock, befruktning och sedan fryses de befruktade äggen in för att föras in efter julledigheten någongång. Någongång??? Åhhh! Jag förstår att det för läkarna är vardagsmat men för mig då? Ingen tydlig förklaring och ett nonchalant "det blir ingen julklapp för dig i år" Okeeeej?! Tack för den!
De positiva är la då att det förhoppningsvis plockas ut många ägg som befruktas och som kan sättas in vid ett senare skede. Undrar om man behöver gå igenom hela behandlingen med sprutor när man gör FET? Någon som vet?
Hej alla!
Jag är inne på dag 11 med spray (synarel) och ännu ingen blödning. Planen är att börja med sprutor på onsdag men måste ju få blödningen först så är nu lite orolig att den ska bli sen och att allt ska bli förskjutet. (Läst att blödningen "ska" komma 7-12 dagar efter spraystart.)
Hej Skywalker,
I mina papper från rmc står det att blödningen ska komma 8-14 dagar efter sprejstart, tänkte att den marginalen kanske kan lugna lite?
Jag har samma sprej (har inte börjat dock) så vore ju konstigt om det skiljer sig mellan klinikerna?
Lycka till!
Vad spännande med några ruvare här i tråde, hoppas så för er!
Jag var och lämnade blodprov för att se om jag blivit nedreglerad och kan blrja med sprutorna imorgon eller om jag måste fortsätta spraya ett tag. Har dock fått lite spottings nu så hoppas verkligen det går enligt plan. Orkar inte vänta mer nu... :P
Lycka till! Håller tummarna, så himla trist om man tvingas skjuta upp något steg i behandlingen! Jag är också rädd för det, och jag har ju inte ens börjat spreja än, haha!