• hanna8911

IVF nov-dec 2017

Bebi1981 skrev 2017-12-25 22:47:25 följande:

Hej på er och god fortsättning!

Jag fick min blödning i torsdags (14dagar efter ägglossning) och idag 18 dagar efter så blöder jag fortfarande och testet visar negativt.

Skönt att jag inte fick mensen på julafton för Jag tog det lite hårdare än vad jag väntade mig, men nu känner jag att det bara är att köra på.

Ser inte fram emot en helt ny omgång. Jag tyckte äggplocket gjorde jätte ont, var inte beredd på det, efter vad jag har läst. Och återförandet gjorde också ont på mig, förstår ingenting jag måste vara väldigt känslig på nåt sätt.

Jag har 4 st 5 dagars infrysta. Jag vill göra ett återförande nästa ägglossning, så jag hoppas jag får det.

Vet ni hur det går till under en menscykel när man bara ska göra återförande? Ska man ta sprutor eller dylikt?

Hur har det gått för er andra?

Vad tråkigt att höra! Och precis som du upplevde det så var det jobbigt när mensen kom men sen reser man sig upp och blickar framåt.

Vad skönt att du har så många infrysta! Du kommer nog få vänta till nästa mens sen antingen köra helt ostimulerat och ta ägglossningstest eller få hormontabletter! Jag fick ta letrozole och sedan ovitrellle när jag fick utslag på testet, sendan insättning 6 dagar senare! Är idag på rd6 men känner inget som tyder på att det skulle tagit sig. Mensen brukar komma 14 dagar efter ovitrelle så borde vara på torsdag i sådana fall. Hoppas inte såklart då vi inte har några fler i frysen utan får börja om från början...
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-29 08:33:48 följande:

Jag har nu tagit ett test och det blev positivt. Jag är gravid igen. Hoppas nu bara på tredje gången gillt. <3

Stort grattis!! Vad härlig present Såhär i slutet på året!! Håller tummarna att allt ska gå vägen!

Själv har jag inte vågat testa ännu. Testdag 3/1 men mensen ska komma imorgon. Dock brukar jag ha spottings 2 dagar innan men ännu inget. Känner dock inget i magen...hade Molvärk från början men nu har det varit lugnt. Hur känner du dig i kroppen?
  • hanna8911

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

• hanna8911
    Karinnan skrev 2017-12-31 07:40:54 följande:

Tyvärr inget plus på stickan idag. Kände det på mig då jag har blött till och från nu någon dag.

Ska fira nyår med mannen i mitt liv och goda vänner. Sen på?t Igen. ????

Gott Nytt År alla!!

Stykekram till dig! Nytt år och nya tag! Nästa år ska bli ert år!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-01 09:28:55 följande:

Jag måste tillägga att jag också heter Hanna (om det är ditt riktiga namn). :) Grattis igen! Har det sjunkit in än? Jag mailade kliniken igår. Det kändes typ som att jag ljög, så overkligt.

Vad roligt! Det är mitt riktiga namn med! Tog ett test till igår (Clear blues) när kag kom hem efter nyårsfirande och det var ett tydligt pluss direkt så lite börjar det sjunka in! Det är nog mest att jag mår nästan som vanligt och jag har föreställt mig att det ska kännas mycket mer! Haha kommer kännas samma för mig när jag ringer på onsdag som är min officiella testdag! Ska bli spännande att få tid för ul så man kan känna sig lite lugnare i allt det här! Känns som att när man väl få se att det lever så kan man andas ut första gången iallafall!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-01 15:46:57 följande:

Jag har hunnit ta tre test. :) Efter två missfall är vi ju tyvärr mer vana vid att det går dåligt än bra men ska tillåta mig att hoppas! Jag väntar också på symtom för att få det att kännas mer verkligt, men tror det är tidigt än. Mådde liiite illa imorse och blev jätteglad haha! Men det gick över snabbt och kan lika bra varit inbillning.

Haha ja man blir ju lite testtokig! Köpte hem clearblue med veckoindikator med så ska testa med den med i veckan! Har testdag på onsdag så gör nog ett till då så jag kan ringa kliniken sen! När var din testdag? Jag har bara molvärk, främst på kvällen, sen är jag dålig i magen...Annars känner jag inget!
  • hanna8911
    Bebi1981 skrev 2018-01-02 16:02:20 följande:

Men så roligt stort grattis!!! Vilken lycka!! Det ger mig hopp att både du och skywalker har plussat ;0)

Ja nästa gång är det er tur!!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-03 19:21:44 följande:

Min officiella testdag var på nyårsafton. Jag tänkte ta ett cb med veckindikator idag men det jäkka testet funkade inte! Börjar känna mig nojig. Jag är v 5+0 idag och vill ha symtom! Men tror det fortfarande är lite tidigt så får försöka ta det lugnt... Hur mår du?

Jag har bokat in vul den 24/1. Har du fått tid för vul?

Men nej! Varför inte? Tänkte testa med sånt imorgon ju! Ska ringa kliniken då och förhoppningvis få tid för vul. Är i v 5+1 idag så då är vi ju superlika! Känner precis samma som dig, känner inte mycket alls. Möjligtvis att jag ör lite hungrigare än vanligt men inget från magen nästan, lite Molvärk till och från bara! Vill med känna mer men som du säger är det kanske lite tidigt! Skönt att du fått en tid bokad! Borde ju få där omkring jag med då!!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-05 08:54:44 följande:

Det var nåt fel på testet. Så surt! Tog ett nytt ny på morgonen och det visade 3+ så det är åtminstone som det ska hittills. Det är så påfrestande att vara orolig men bara att ta det en dag i taget...

Har du fått tid för vul nu?

Vad härligt! Då går det pt rätt håll! Tänkte jag skulle ta ett nytt nästa vecka och hoppas det visar samma, 3+! Igår visade det 2-3 veckor vilket stämmer! Ska ringa på måndag och boka! Blir under v.4!
  • hanna8911
    Bebi1981 skrev 2018-01-06 18:28:27 följande:

Hej på er!

Vi fick tid för FET på torsdag den 11/1, känns väldigt bra att inte behöva vänta så länge. Men det är i en ostimolerad cykel denna gång. Vi visste ju inte om vi skulle få göra en FET denna menscykel efter vårat 1:a ivf försök, så vi har ju försökt som vanligt nu. Det va tydligen inget problem enligt kliniken iallafall. Såklart en större risk för tvillingar. Jag tänker att vi får ju inte ens till en, så chansen för tvillingar känns ju väldigt långt bort.

<3 hur går det för er andra? Hur ligger ni till i era försök?

Vad spännande! Inte alls långt kvar då ju! Lycka till!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-12 15:34:19 följande:

Hej! Kul med en uppdatering från dig. Jag fick höjt från 300 till 375 gonal-f efter mitt första ultraljud och ja, jag mådde verkligen kasst första dagen efter höjningen. Kände mig sjuk. Sen gick det helt över, det satt alltså bara i en dag. Så svårt att veta om det var doshöjnibgen eller nåt annat. Hoppas det går över lika snabbt för dig också!

Jag mår bra. Tyvärr... haha! "Känner" mig inte gravid alls och tycker jag borde fått fler symtom nu. Jag har väldigt svårt att tro att det ska gå bra. Hade hoppats att känna lite skillnad från de två plussen som blev till missfall. Men får ta en dag i taget helt enkelt. Jag kommer tyvärr behöva boka om mitt vul också pga jobbet, så får se när det kan bli av istället.

Hoppas dina blåsor växer på sig fint!

Samma här... känner inte mycket alls. Hade önskat att jag mådde ?sämre? bara för att tro att det är något men känner mig väldigt osäker..
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-13 10:43:32 följande:

Ja precis. Jag vet att man säkert borde vara glad och tacksam men nu börjar ju en annan typ av oro. Särskilt eftersom jag haft två missfall så i min värld är det liksom mer troligt att det går dåligt än att det går bra. Har du bokat in vul?

Förstår dig verkligen! Och oron blir inte bättre av att man är inne här på FL och läser om alla MA..bara att stå ut till första ul så vet man sen. Japp, den 22 Jan så bara drygt en vecka kvar som tur är. När fick du tid?
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-22 21:00:12 följande:

Hur har det gått för dig? Hoppas allt gick bra idag!

Det gick bra idag! Vi fick se ett litet foster på 11,5 mm med tickande hjärta! Så nu ska jag börja glädjas även om jag vet att mycket kan gå fel ännu! Flyttade mig till 7+3 efter ivf:en, var 7+6 enl sista mensen!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-22 21:41:35 följande:

Åh så fint att höra! <3 Nu är det på riktigt. Får en tår i ögat här. Jag har vul på fredag och hoppas vi också får se ett hjärta även om det känns så himla overkligt. Börjar bli riktigt nervöst nu.

Ja nu är det de! Känns fortfarande så himla overkligt bara! Förstår dug, helgen har inte varit rolig alls men du ska se att det går fin fint!!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-26 12:18:10 följande:

Tack! Tack och lov var det goda nyheter idag. Ett embryo på 17mm och ett pickande hjärta. Tårarna rann. Jag är fortfarande rädd men vågar äntligen räkna mig som gravid iaf.

Nu hoppas jag så för dig och alla andra i den här tråden!!

Stort grattis!! Vilken vecka var du i?:)
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-26 21:52:07 följande:

Tack! Jag är i 8+2 och du är väl 8 +1 om jag räknat rätt? :) Så fint!

8+0 idag! Var 7 + 3 i måndags när jag var på ultraljudet! Och det stämde med ivf:en! Men idag tycker jag typ alla symtom har försvunnit så känner mig lite deppig idag.
  • hanna8911
    EndoS skrev 2018-02-05 12:16:11 följande:

Ruvar och ruvar :) Lite kladdigt och meckigt med Lutinus i tid och otid, men det får ju gå.

Ni som har ruvat, när har ni börjat känna något? Har lite mol/mensvärksliknande känningar av och till, men inget annat...

Jag kände inget knappt! Så här i efterhand var jag lite dålig i magen ett par dagar samt Molvärk som kom och gick! Men de har jag vid mens med!
  • hanna8911
    EndoS skrev 2018-02-05 22:41:17 följande:

Och det gick bra för dig? :) Är nämligen samma för mig också.

Ja hittills har det gått bra! Är i v10 nu och ense länge verkar den trivas!! Håller tummarna!!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017