Religösa! Liv efter döden?
Ni som har en stark tro, tror ni på liv efter döden?
Ni som har en stark tro, tror ni på liv efter döden?
Problemet som jag ser det är att det gör alla andra med. Ska man då anta att alla andra har misstolkat sina upplevelser och det egentligen är den egna guden? Eller har alla monoteistiska religioner fel, flera gudar finns?
Eller är det helt fel och ingen gud finns?
Är absolut inte menat att vara sarkastiskt utan är genuint nyfiken på hur troende kan vara så bergsäkra på att just deras tro är 100% rätt.
Jag är inte ute efter att få er att tro som jag tror.
Tro är en högst personlig sak som aldrig kan tvingas på någon som inte vill ta emot den.
Jag försöker enbart förklara hur jag tänker.
Tack för att du respekterar min tro utan att vara nedlåtande.
Jag kan ju inte svara för andra, men för min egen del har resan varit lång innan jag hittade rätt.
Jag var inne på buddhism och taoism under många år innan något radikalt hände mig som fick mig att vända om till den kristna tron. Jag kan för egen del säga att det finns något mycket djupare och sannare här än vad jag någonsin var med om med dom andra religionerna.
Jag har en levande relation med Gud som är högst verklig, så för mig är det ingen tvekan, jag är övertygad om att det här är sanningen.
Vilket inte betyder att jag vill tvinga på min tro på andra, jag är lika övertygad om att det inte funkar på det sättet. Ska man närma sig Gud måste det ske av egen vilja, något annat funkar inte.
Frågan är varför vilja ska ha så mycket med saken att göra?
Andra saker jag tror är sann har väldigt lite med min vilja att göra.
Varför kan inte den gud, eller gudar, som existerar bevisa sin existens, så får folk sedan använda sin vilja till att avgöra om guden ifråga är värd att följa?
Det vore det vettigaste.
Som det är nu så är geografi den största anledningen till vad folk tror på.
Jag pratar inte med dig, jag svarade lawain.
Att du inte har förståelse för någonting i hela universum, det här jag redan förstått.
Att du inte har förståelse för någonting i hela universum, det här jag redan förstått.
Vad hade jag fel om?
Ja du verkar ju inte förstå en enda sak man försöker förklara för dig, så varför skulle du förstå att det finns människor som söker en annan sanning än den som du tycker är sann?
Frågan är varför vilja ska ha så mycket med saken att göra?
Andra saker jag tror är sann har väldigt lite med min vilja att göra.
Varför kan inte den gud, eller gudar, som existerar bevisa sin existens, så får folk sedan använda sin vilja till att avgöra om guden ifråga är värd att följa?
Det vore det vettigaste.
Som det är nu så är geografi den största anledningen till vad folk tror på.