• Äldre 13 Nov 21:11
    4743 visningar
    2 svar
    2
    4743

    Hur aktivera sig vid sammandragningar?

    Är i v.33 och har börjat få ordentliga sd vid mkt lätt ansträngning. Fått ställa in mina dagliga promenader och bara kunnat gå kanske 4-500 meter jättesakta. Jag får panik på detta, känns som jag ska få en blodpropp av att vara så stilla. Jga har gått upp över 20 kg också så jag behöver motionen. Tips på hur man kan aktivera sig utan att dra igång sd??

  • Svar på tråden Hur aktivera sig vid sammandragningar?
  • Äldre 13 Nov 21:21
    #1

    Jag kunde inte gå längre än brevlådan på flera månader som gravid. Och bara dit tog en evighet! Så tyvärr, jag tror man får finna sig i det.

  • Anonym­838383
    Äldre 14 Nov 22:00
    #2

    Är i v.35. Slutade promenera pga foglossning i v.25 o sammandragningar som du. Tillkommit förvärkar när ja överansträngt mig under dagen sedan ca v.31.

    Jag går inte längre än till brevlådan då det triggar alltsammans att just gå, men jag kan göra mkt lätt styrketräning dagligen hemma med väl utvalda rörelser för gravida, gummiband, lätta hantlar etc. Och gravidyoga/meditation gör att jag kan hantera. Jag kan cykla på plan mark korta sträckor också. Har gått upp 24kg hittills o jättenöjd om ja stannar under 30

    Blev likadant förra graviditeten. Gick snabbt ner alla kilon efteråt iallafall! Håll ut, det är snart över!

Svar på tråden Hur aktivera sig vid sammandragningar?