Kan nog inte få barn...
Hej familjeliv. Måste skriva av mig lite och kanske få prata med nån som har det liknande...
Jag är en ung tjej på 19 som bara vill ha barn men spenderat hela min uppväxt med att tro jag aldrig velat ha barn.
Min fästman har 2 barn sedan tidigare och jag vill verkligen ge han ett barn och vet att jag är så redo som man kan bli (man kan aldrig bli helt) trots ung ålder.
När jag var 13.5 år fick jag pstav insatt pga riklig mens och väldig smärta vid menstruation... Fick ny och tog sen ut den, hade pstav i 4 år, tog ut den för att min mens kom tillbaka och krånglade trots pstav. Väntade på att den skulle bli normal men de blev den aldrig, så hade jag ppiller i 4 mån ungefär, tog sen bort dom... Sen i maj har vi nu försökt bli gravida, men mensen började krångla den 1 juni tills för 3 mån sedan, jag tog hjälp då och då hittade läkaren att jag har PCO men sa inte att jag försöker bli gravid så inte utrett om det är PCOS... Känner mej så JÄVLA värdelös. Är 19 och kan typ inte bli gravid, känner mej inte som en kvinna ens. Varför ska jag drabbas för när jag inte trott jag velat ha barn och nu bara vill ha ett barn av mitt egna???!!! Min man säger att går det inte så får vi adoptera så jag kan få ett eget men jag vill inte det, vill kunna va normal och ha ett eget, som en kvinna borde!? Sitter och lipar varje dag för detta även nu, är så besviken på min egna kropp... Kan detta vara nåt straff pga att jag misshandlat den så mycket? Sedan blir jag så arg på alla som gör abort hit och dit i olika åldrar för att dom känner att ett barn inte passar just nu... När inte ens jag som är 19 kan få ett barn, kanske inte ens har ägglossning och har jag det är det bara den ena sidan som släpper... Fyfan. Förlåt om jag upprör någon, inte min mening. Bara mår så skit att jag vill lämna min man ibland så han kan få fler barn med någon som är riktig kvinna, hur ska jag leva med detta och vad kan jag göra ens själv? Vill heller inte ta hjälp av läkare och bli gravid via hormoner och konstväg... Vill bara kunna va som de flesta andra o att det ska funka som det ska :( förlåt