Inlägg från: Luna1234 |Visa alla inlägg
  • Luna1234

Gravid efter upprepade missfall

TS, var det svårt att få Lutinus och Trombyl utskrivet? När fick du börja ta det i sånt fall? Från när testet visade +?

• Luna1234

Jag fick rekommendation att ta Lutinus och även 1/3 albyl minor (som trombyl) men problemet är att jag inte tål acetylsyran. Min astma blir dålig av den. Läkaren som hade skrivit ut den hade slutat så den nya gynekologen gav mig inget att ersätta albylen med. Till nästa graviditet ska jag ha en ersättning till trombyl utskrivet innan jag ens vågar mig på att bli gravid igen.

• Luna1234

Kram till dig. 

Det är lättare sagt än gjort men försök att hålla dig lugn. Du kan inte påverka något just nu ändå så försök att bara vara så lugn du kan i detta. Jag vet att oron och påfrestningen är enorm. Man vill ju liksom bara ha besked och helst få veta att det ska gå bra. Jag höll på att bli galen (kändes det som) sista vändan innan vi fick slutgiltigt besked. 

Jag tror att män har svårt att förstå oron och stressen som detta innebär. Det sker liksom inom en och är ingenting som syns på kroppen så dom har inget att förhålla sig till mer än det vi berättar. 

Har du funderat på akupunktur? 

• Luna1234

Jag och min man har haft sju missfall ihop. Det är ju så tärande för bägge. Han försöker stötta så klart men jag märker att han blivit mer och mer avtrubbad och till slut irriterad på mig. Vilket jag förstår egentligen för jag blir skitsur och irriterad mot allt och alla av alla hormoner och oro..  Vårt näst sista missfall var ett MA i vecka 11 (slutat utveckas i v7) och han blev otroligt ledsen av det. Han hade bara släppt all oro och var jätteglad. Det tog nog knäcken på honom tror jag. Så alla har sitt sätt att reagera. Men det är klart att ni måste prata om det. Skitjobbigt är det. 

• Luna1234

TS jag hade inte sett din fråga. Mitt första MA kom igång spontant och i den andra skrapades jag. Var jätteskönt att slippa vara med tyckte jag. Nu har det gått två månader sedan dess och min mens har precis kommit igång. Kroppen vilar just nu och jag ska försöka boosta upp med vitaminer och så innan vi funderar på om vi provar en sista gång. 
    Hur gick det för dig?

• Luna1234

Grattis till det nya +. Hoppas att det går bra denna gång. 
    Tar du ngt extra nu i början som till exempel Lutinus för att stärka upp? 
    Och vad jobbigt med din sambo! Hoppas att ni löser det trots allt på något sätt. Hade han egna barn sedan tidigare också eller? 

• Luna1234

Jag förstår det, det måste kännas urjobbigt. Men har ni pratat? Är han medveten om situationen och hade ni ett bra fungerande förhållande innan missfalls problemen?

• Luna1234

Jag förstår det, det måste kännas urjobbigt. Men har ni pratat? Är han medveten om situationen och hade ni ett bra fungerande förhållande innan missfalls problemen?

Svar på tråden Gravid efter upprepade missfall