IVF Umeå uppstart dec 2017
Hej får jag hänga på? Var på ivf kliniken idag för första mötet.
Hej får jag hänga på? Var på ivf kliniken idag för första mötet.
Vad får man veta på första mötet?
Ok på så vis. Man lär bli van vid dessa gyn undersökningar. Synd att vi inte får gå på möte det här året när man ändå inte får köra igång på en gång. Hur upplevde du personalen?
Den skickades den 20 november så det är väl därför vi får komma nästa år. Brukar ju alltid vara mycket i december överallt.
Det låter ju bra det. Blir spännande att höra mer hur det går för er.
Hittade nu på apotekets hemsida. Är på 500mg men det står att man inte ska ta mer än 1 tablett om dagen. Hur stark dos sa de på kliniken?
Ok då vet jag. Du kanske bara ska ta en om dagen om du inte blir så bra med två tabletter. Du får ju ändå rekomenderad dos per dag. Går ju också att äta sådant som har mer folsyra i sig istället.
Har fått en tid på onsdag på IVF kliniken. Känns både spännande och lite läskigt när jag var förberedd att få nästa år nån gång.
När det är landstinget som betalar försöken i Västerbotten. Visst är det tre gratisförsök? Hur fungerar det? Någon som vet?
Hej allihopa!
Jag och min man genomförde en IVF på IVF kliniken i våras. Så jag kanske kan svara på någon av era frågor.
Vi gjorde vår utredning i Skellefteå efter upprepade missfall och långt mellan våra graviditeter. Ingen av oss har barn sedan tidigare. Utredningen visade toppsimmare och massor av ägg hos mej. Minns inte mitt AMH, men det var en ganska hög siffra. Inte pcos-högt, men högt. Vi skickades på remiss så vårt landsting betalade kalaset. Vi behövde inte fylla i nåt papper eller så för detta, det går automatiskt.
Vi gjorde vår utredning på hösten och fick tid på kliniken i december. I januari vart det uppstart.
24 ägg plockade man ut, befruktade dessa genom vanlig IVF. På dygn två var 18 befruktade, och de delade sej som de skulle. Då vi haft upprepade missfall ville både vi och kliniken långtidsodla, alltså så embryot blir en blastocyst vilket inträffar ca dygn fem. Då kan man se lite mer vilka som är med i matchen så att säga. Fick en fruktansvärd översstimulering efter äggplocket och i och med detta valdes totalfrys på våra 10 blastocyster som höll "fryskvalite".
Kliniken ville att jag skulle ha en naturlig mens mellan översstimulering och återförande så det vart bara till att vänta. Och sen två månader senare var det dags. Man tinade en liten eskimå och denna klarade upptiningen fint och återfördes sex dagar efter min ägglossning. Och vet ni vad? Den där lilla nerfrysta eskimåblastisen sparkar just i skrivande stund i min mage. Och i februari tittar vår dotter ut! Och i frysen ligger kanske ett litet syskon bland de andra nio och väntar på "varmare tider".
Lycka till nu, nu har en fantastisk och stundvis kämpig tid framför er!