• Solrosen9084

IVF Umeå uppstart dec 2017

Har just idag fått datum och tid för uppstart av IVF i Umeå ????

Många känslor i omlopp.

Någon fler som ska påbörja detta?

• Svar på tråden IVF Umeå uppstart dec 2017
  • Kokonattsu
    FrökenBlåklocka skrev 2017-11-29 19:44:35 följande:

För oss skickades remissen till Umeå den 26 oktober och den 15 nov kom bokningen för tiden idag.

Nu är de bara sitta lugnt I båten å vänta på slutet av januari.

Om du inte redan äter folsyra så börja ta det och två tabletter dagligen rekommenderade dem i sina papper.

Ni hade tur. Jag gissar på att det är många som är lediga i december därför de inte har tid för oss. Det räcker alltså inte äta multivitamin kvinna? Tänkte det har ju också folsyra. Men de vill kanske man ska äta en större dos av det. Tack för att du berättade det :). Ska köpa det imorgon. Går det att köpa utan recept från läkaren?
  • Kokonattsu

Hittade nu på apotekets hemsida. Är på 500mg men det står att man inte ska ta mer än 1 tablett om dagen. Hur stark dos sa de på kliniken?

• FrökenBlåklocka
    Kokonattsu skrev 2017-11-29 21:28:35 följande:

Hittade nu på apotekets hemsida. Är på 500mg men det står att man inte ska ta mer än 1 tablett om dagen. Hur stark dos sa de på kliniken?

De sa till mig att om man tar tex multivitamin så kan man lägga till en extra folsyra tablett.

Enligt kliniken vill de man tar 2 tabletter på 500mg.

Jag kör med bara folsyra och då 2 tabletter dagligen men min mage verkar inte riktigt gilla det. :(
  • Kokonattsu
    FrökenBlåklocka skrev 2017-11-30 08:41:56 följande:

De sa till mig att om man tar tex multivitamin så kan man lägga till en extra folsyra tablett.

Enligt kliniken vill de man tar 2 tabletter på 500mg.

Jag kör med bara folsyra och då 2 tabletter dagligen men min mage verkar inte riktigt gilla det. :(

Ok då vet jag. Du kanske bara ska ta en om dagen om du inte blir så bra med två tabletter. Du får ju ändå rekomenderad dos per dag. Går ju också att äta sådant som har mer folsyra i sig istället.
  • FrökenBlåklocka
    Kokonattsu skrev 2017-11-30 09:11:32 följande:

Ok då vet jag. Du kanske bara ska ta en om dagen om du inte blir så bra med två tabletter. Du får ju ändå rekomenderad dos per dag. Går ju också att äta sådant som har mer folsyra i sig istället.

Ja eller lägga till nån mat med fibrer i sig för att kompensera typ. Nåja jag köper dålig mage och hoppas de belönar sig i slutändan för mig.
  • Kokonattsu

Har fått en tid på onsdag på IVF kliniken. Känns både spännande och lite läskigt när jag var förberedd att få nästa år nån gång.

• FrökenBlåklocka
    Kokonattsu skrev 2017-12-01 11:16:33 följande:

Har fått en tid på onsdag på IVF kliniken. Känns både spännande och lite läskigt när jag var förberedd att få nästa år nån gång.

Åh vad roligt höra!! Jag var nervös fram till jag satt framför läkaren då släppte allt och de kändes bara skönt vara där äntligen. 

Du får meddela hur er behandling blir! 

Ska hålla tummarna för er!! Hjärta
  • Kokonattsu
    FrökenBlåklocka skrev 2017-12-01 13:31:19 följande:

Åh vad roligt höra!! Jag var nervös fram till jag satt framför läkaren då släppte allt och de kändes bara skönt vara där äntligen. 

Du får meddela hur er behandling blir! 

Ska hålla tummarna för er!! 

Jag är både glad och ändå inte. Känns inte som jag hunnit smälta det riktigt. Det gick så fort helt plötsligt. Det är lätt att säga att man vill att det ska gå fort men när det plötsligt gör det, blir det som chock. Tur jag har sambon med om mina tankar skulle fara iväg som när vi fick besked om vår utredning.

Tack :). Håller tummarna för er också. Det känns ofattbart att inse att man snart kan ha en liten krabat i magen ;P.

Du skrev tidigare än ni skulle vänta till slutet av januari? Har ni börjat med hormonbehandling redan eller blir det då? Eller ska de ta äggen då?
  • Kokonattsu

När det är landstinget som betalar försöken i Västerbotten. Visst är det tre gratisförsök? Hur fungerar det? Någon som vet?

• FrökenBlåklocka
    Kokonattsu skrev 2017-12-01 14:10:11 följande:
    Jag är både glad och ändå inte. Känns inte som jag hunnit smälta det riktigt. Det gick så fort helt plötsligt. Det är lätt att säga att man vill att det ska gå fort men när det plötsligt gör det, blir det som chock. Tur jag har sambon med om mina tankar skulle fara iväg som när vi fick besked om vår utredning.

Tack :). Håller tummarna för er också. Det känns ofattbart att inse att man snart kan ha en liten krabat i magen ;P.

Du skrev tidigare än ni skulle vänta till slutet av januari? Har ni börjat med hormonbehandling redan eller blir det då? Eller ska de ta äggen då?
    Åh känner igen exakt de känslorna! 
    De är nog just vetskapen att jag snart kanske har en liten krabat som både skrämmer mig och glädjer mig i samma anda. 

Jag hade otur att få mensen dagen efter besöket och eftersom jag har en rätt så regelbunden mens så lär den komma igen om cirka 30 dagar vilket är nyårsafton. Då de har stängt fram till och med 9 januari, tror jag det var, så kan jag inte börja ta sprutorna på mensen i slutet av december eftersom de är ingen på plats att ta emot ultraljudsbesked och blodprovsbeskedet från mitt landsting. 

Så vi måste vänta på min mens som beräknas komma nån gång i slutet av januari innan vi kan börja hela karusellen med sprutor, äggplock och återförning av ägg. Så förhoppningsvis har jag en livs levande liten krabat i magen under februari! 
Svar på tråden IVF Umeå uppstart dec 2017