• Anonym (168)

Kvinnor runt 170 cm, vikt och mått?

Såg tråden för kvinnor runt 160 cm och vilka mått dom har. Jag undrar vilka mått ni har ni som är runt 170? och vikt? Är nyfiken på vad som är det vanliga. Vill även veta vad gränserna för vad ni tycker räknas som smalt, normalt, mulligt för er egen kropp. Alla är olika och ingen ska behöva ta åt sig, något som ser bra ut på en person behöver inte nödvändigtvis stämma på någon annan med samma längd. Glad

Själv är jag 168 cm, väger 52-54 kg.
    Byst: 86
    Midja: 65
    Stuss: 88
    Känner mig lagom smal. Glad Skulle jag komma upp till 57kg typ så skulle jag nog se mig själv som normal/medium istället. 

Ni då??

• Svar på tråden Kvinnor runt 170 cm, vikt och mått?
  • dream on
    Anonym (168) skrev 2017-11-16 19:39:08 följande:

Du kan ju låta bli att svara/bumpa tråden om den stör dig, så slipper den uppmärksammas och få fler kommentarer. Bara ett förslag.

Tonen var kanske inte så trevlig men du svarade heller inte på frågan varför du vill veta. Om du verkligen vill veta vad som är vanligast borde det här ge dig bättre info: www.scb.se/Statistik/LE/LE0101/1980I11/Medelvarden-av-langd,-vikt-och-BMI.xls
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Miranda)

Jag vet inte heller alla mått exakt, men på ett ungefär är det såhär:

Längd: 172 cm

Vikt: 71 kilo

Byst: 95 cm

Midja: 75 cm

Höft: 100 cm

Jag har storlek 40 för det mesta, ibland har jag 38 men det är sällan. Jag skulle gärna vara en storlek mindre.

• Anonym (Miranda)
    Anonym (Elin) skrev 2017-11-15 20:41:22 följande:

Men nu blir jag nästan rädd när jag läser, vad är det för fel på min midja?? Jag är 1.70 lång, väger 67 kg och har 90 cm i midjemått.

Jag kan slå vad om att du har mätt fel, det gjorde jag också innan jag började köpa kläder på nätet. Många kläder sitter på höften idag så man tror lätt att det är midjan. Midjan sitter mellan revbenen och höften (där du är som smalast) på bilden här är midjan markerad med C.

• Anonym (Elin)
    Anonym (Miranda) skrev 2017-11-16 21:06:22 följande:

Jag kan slå vad om att du har mätt fel, det gjorde jag också innan jag började köpa kläder på nätet. Många kläder sitter på höften idag så man tror lätt att det är midjan. Midjan sitter mellan revbenen och höften (där du är som smalast) på bilden här är midjan markerad med C.

5 cm under naveln har jag mätt
  • Anonym (Pendlare)
    Anonym (Elin) skrev 2017-11-16 21:13:18 följande:

5 cm under naveln har jag mätt

Då blir det fel ;)
  • Anonym (168)
    dream on skrev 2017-11-16 20:48:44 följande:

Tonen var kanske inte så trevlig men du svarade heller inte på frågan varför du vill veta. Om du verkligen vill veta vad som är vanligast borde det här ge dig bättre info: www.scb.se/Statistik/LE/LE0101/1980I11/Medelvarden-av-langd,-vikt-och-BMI.xls

Är någon otrevlig så får inte jag så stor lust att svara. Jag har inte energi att försvara mig själv online/prata med otrevliga människor. Jag är faktiskt bara nyfiken, så tack för länken.
  • Mascaraklumpar

173cm, 56kg, 90/63/94

Omöjligt att hitta kläder som sitter bra

• Anonym (det är olika)
    Anonym (Elin) skrev 2017-11-15 20:41:22 följande:

Men nu blir jag nästan rädd när jag läser, vad är det för fel på min midja?? Jag är 1.70 lång, väger 67 kg och har 90 cm i midjemått.

Folk ser olika ut i kroppen, jag tror att nät ts gick ut hårt med sina rätt timglasliknande mått blev det den typen av kroppar som kände sig manade att svara. Mitt midjemått är också rätt generöst, nu fetmar jag visserligen på magen men även när jag var spinkigare än normalviktig som jag är nu, och hade platt mage, var min kropp rätt rak. Smal midja har jag aldrig haft.
  • Glinda från Oz
    Anonym (det är olika) skrev 2017-11-17 12:35:52 följande:

Folk ser olika ut i kroppen, jag tror att nät ts gick ut hårt med sina rätt timglasliknande mått blev det den typen av kroppar som kände sig manade att svara. Mitt midjemått är också rätt generöst, nu fetmar jag visserligen på magen men även när jag var spinkigare än normalviktig som jag är nu, och hade platt mage, var min kropp rätt rak. Smal midja har jag aldrig haft.

Jag tycker att de flesta mått som står här är helt rimliga, tittar man på klädstorlekar är de som måtten som står här och ser man sig runt på stan är de flesta smalast om midjan. Sedan har ingen överviktig svarat i tråden vad jag kan se och de känner sig nog inte manade att svara.
  • Anonym (166 cm)
    Glinda från Oz skrev 2017-11-17 16:25:27 följande:

Jag tycker att de flesta mått som står här är helt rimliga, tittar man på klädstorlekar är de som måtten som står här och ser man sig runt på stan är de flesta smalast om midjan. Sedan har ingen överviktig svarat i tråden vad jag kan se och de känner sig nog inte manade att svara.

Jag har svarat och jag är överviktig. Det var bara så smala som skrev, så jag skrev också i hopp om att visa lite variation :)
  • Anonym (sköldkörtelprobl)

Innan jag fick barn, säg mellan 30 och 35 år, tränade jag dans 3 dagar i veckan, kanske uppåt 5 pass totalt. Då ansåg jag att min kropp låg på det optimala, d v s 67 kg till mina 170 cm. Mer gick inte gå ner. Jag har då tränat löpning som barn och gissningsvis byggt upp en del muskelmassa. Normalvikt utan mycket träning låg på 72-73 kg.

Sedan fick jag barn vid 35 och skrevs in på 70 kg (mådde illa) och gick upp till 79 kg. Jag hade jättesvårt att gå ner då jag från att inte vara sugen på mat helt plötsligt var både hungrig och törstig och inte ens förlorade bebisens vikt på knappt 3 kg efter bb. Nästa barn föddes 2,5 år senare och då skrevs jag in på 73 kg, tror jag. Tredje barnet är fött knappt 5 år senare än första och då rasade jag snabbt ner till 70 kg under amningen, för att sedan lägga på mig lika snabbt igen till maximal gravidvikt på 79 kilo. Varje graviditet har jag gått upp till 79 kilo även om startvikten varit lite olika, så plus 5-9 kilo. 

Jag tror viktsvängningen hänger ihop med den cancerknöl på sköldkörteln som jag hittade 3 månader efter sista barnet föddes. Denna opererades när sonen var 1 år och sedan dess är det hopplöst att gå ner i vikt på Levaxin, som jag sedan behövde. Mina vanor med vardagsmotion är nog desamma sedan första barnet, men äter nog mer då jag sover för lite och stressar för mycket. I dagsläget är jag inte nöjd med kroppen då en massa extra satt sig på magen. Att bystmåttet ökat är väl inte helt bra, men inte lika illa. Just nu har jag inte den tid, energi och ork som krävs att lägga på en massa träning som säkert skulle behövas för att alls kunna gå ner.

Att vara 170 cm lång och väga 50-55 kg ser jag snarare som sjukt smalt. Då har man antagligen inte kommit till vuxenvikten ännu eller äter för lite i förhållande till vad man gör av. Sedan minskar ju förbränningen med åren tyvärr.

• Anonym (Större)
    Glinda från Oz skrev 2017-11-17 16:25:27 följande:

Jag har också svarat, precis som anonym 166, och jag väger 110 kg. Däremot representerar ju både hon och jag den mer timglasformade kroppsformen, om än i större storlek än de andra som svarat här. Det är inga "äpplen" som svarat i tråden, även om de finns ute i verkligheten
  • Anonym (päronet)

171-172 cm väger 63-64. Får höra att jag är smal och ser tränad ut. 
    bröst 84, midja 70, höft 90. 

• Anonym (Therese)

176 cm lång.
    49-52 kg - senaste jag vägde mig vägde jag 51 kg.
    63 cm runt midjan.
    75 cm runt brösten.
    83 cm runt höften.

Jag är smal och har alltid varit, min kroppsform är rak - formlös... Brösten är som myggbett, och jag kan inte gå upp i vikt.. Enda gångerna jag lyckats gå upp i vikt är som gravid..

• Anonym (Inga aktuella mått)

Just nu är jag bortrest utan vare sig våg eller mått band men jag skriver här så kanske jag kommer ihåg och lägga in aktuella mått när jag kommer hem till Sverige igen. Jag är på väg ner i vikt nämligen.

I juli 2017 hade jag följande mått:

Längd 166 cm
    Vikt 61.4 kg
    Bröst 86 cm
    Midja 81 cm
    Stuss 92.5 cm

Är det ok mått?

Svar på tråden Kvinnor runt 170 cm, vikt och mått?