Amidina skrev 2017-11-24 08:33:18 följande:
Jag brukar plocka det, växer lite här och var och är jättelätt att känna igen på bladen. Man kan nog köpa det som te i nån hälsokost eller på nätet, men har inte kollat upp det. Annars kan man odla i kruka med.
Se där, trodde nästan att det bara var jag som var sån.

Läsa eller höra om symptom och så vips har man dem alla. Fast jag har nog aldrig haft så mycket äl-känningar som nu, sen jag började med munkpepparn. Hade fullt upp med jobb så hade ingen koll på dagarna, så det var iaf inte inbillning när molvärken och sekretet började komma. Körde du med några tester den här vändan?
Haha, vad vänligt av honom då! Men ja, man vill ju gärna göra barn tillsammans, båda vid medvetande. Och tack, du gjorde min morgon där. Ta med en termos och testa?

Bara den mentala bilden alltså.. termos och pipett. XD
Jag vete tusan om jag tror på något optimalt läge egentligen. Det är så himla mycket som "ska" vara klart och på plats innan man ens börjar försöka, men mig veterligen har folk skaffat barn i alla möjliga situationer genom tiderna och de har vuxit upp och varit älskade och lyckliga.
Vi är inte heller i någon optimal situation, vi bor i ett torp med 1 rok, jag blir arbetslös till årsskiftet och makens jobb strular. Skulle vi vänta tills vi har fasta, välbetalda jobb, ett hus färdigt för barn, och allt därtill som man "måste ha" så hade jag garanterat varit för gammal för att ens kunna bli gravid.
Men som du säger så ska man lyckas bli gravid först, och sen har man nästan ett år att lösa det som man faktiskt måste ha på riktigt, vilket egentligen inte är så mycket beroende på vilka värderingar man har som person. Kläder och blöjor, mat om man inte ska amma, en vagn och/eller bärsjal/sele. Brukar ju bli en del presenter också, så visst går det med lite jäklar anamma.

Googlade daggkåpa och tror det är sånt som föräldrarna har i sin trädgård men de växer väl inte på vintern?
Denna månad körde jag utan tester. Märkte ändå tydligt när det var på gång. Hade tre dagar med äl-sekret och sen i måndags molvärk så äl har varit söndag eller måndag. Har skrivit tenta i veckan vilket har tagit upp den mesta tankeverkstan så jag har inte haft tid till inbillningssymtom. Något positivt med slutspurten för kursen
Åh så mysigt med ett litet torp

Jag vill jättegärna flytta till ett torp eller mindre gård ute i skogen. Vi bor visserligen bra som vi har det med en trea och liten trädgård men området är inte det roligaste. Förhoppningsvis får min sambo fast jobb någon gång nästa år. Vi båda jobbar timmar men han söker andra jobb som vi hoppas kan leda till fast tjänst, eller tillsvidare som det nu heter... Jag kommer söka CSN för studierna nästa termin så då får jag in en liten summa varje månad plus det lilla jag jobbar ger lite extra i kassan. Hoppas verkligen 2018 blir ett bra år för oss
Jag har fått hintar från flera håll att vi inte kan "skaffa" barn förrän vi har stabil ekonomi. Vill så gärna snäsa tillbaka att det garanterat inte blir några barn då. Det är aldrig helt rätt och det går verkligen inte att "skaffa" barn. Som tur är finns det några som förstår hur svårt det kan vara och stöttar oss
Föräldrapenningen kommer ligga i botten men går det runt i andra länder som inte har några förmåner så ska det nog funka här också. Tycker ibland att vi är lite väl bortskämda i Sverige

Den stora kostnaden är väl blöjor men där tänkte jag uppmana familjen att utnyttja extrapriserna som finns ibland. Det andra går att köpa begagnat och det brukar också bli lite presenter. I mitt huvud kommer allt att lösa sig med lite envishet om den lille bara vill skapas och titta ut