Inlägg från: Klaralokghdy |Visa alla inlägg
  • Klaralokghdy

Hur visste ni att ni var redo?

Det som var viktigt för mig var att vara lyckligt gift, att vi båda känner oss redo och att vi har tillräckligt med pengar för att ha råd med ett barn. Vi försöker nu, jag är 23, han 27, jag studerar och han har ett tillfälligt jobb (han vet inte riktigt vad han vill jobba med i framtiden). Vi har sparat tillräckligt med pengar för att en av oss ska kunna vara hemma ett par år med barnet, vill inte lämna på förskola innan 3. Sen är det ju olika vad man vill ha för ekonomisk standard, för oss funkar det att bo i lägenhet, köpa second-hand kläder och ha tygblöjor, bara man inte har så dålig ekonomi att man behöver oroa sig. Nu ska vi nog sälja vår bostadsrätt och köpa ett mindre hus ute på landet men i övrigt tycker vi inte att vi behöver så mycket pengar. Framförallt tycker jag att det är väldigt skönt att vi har tid på oss, har läst att kvinnans fertilitet börjar minska lite redan vid 25 och skulle det nu inte gå så fort att bli gravid för oss så gör det inte så mycket, jag tycker att det är helt okej om det skulle dröja fem år från nu.

Svar på tråden Hur visste ni att ni var redo?