• Anonym (Första gången)

Blir det alltid en lob?

I helgen hände något för första gången. Jag hamnade i arrest/fyllecell på en kryssningsbåt pga för mycket alkohol på tom mage,bråk med sambon och ett dumt fylle uttalande.

Hade inte tänkt tanken fören min kusin sa att jag hade blivit lobbad och att sånt alltid skickas till soc om man är förälder.

Hur ligger det till,någon som vet och vad händer isf härnäst?

Tilläggas bör att det var en väldigt traumatisk upplevelse som gör att jag vaknar på nätterna med ångest.

Tack på förhand

• Svar på tråden Blir det alltid en lob?
  • Anonym (Kvinna)

Din kusin har rätt.

Så har du barn kommer ni få prata med socialen om detta.

Jag har fått göra det då mitt ex blivit lob:ad och han träffar inte ens vårt barn.

• Anonym (Första gången)
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-16 09:11:17 följande:

Din kusin har rätt.

Jag har fått göra det då mitt ex blivit lob:ad och han träffar inte ens vårt barn.

Tack för ditt svar. Vad händer sedan då?

Barnen var inte med,dom var hos sin pappa.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-16 09:12:47 följande:
    Tack för ditt svar. Vad händer sedan då?

Barnen var inte med,dom var hos sin pappa.
    I mitt fall blev det nerlagt då barnets pappa inte har umgänge med barnet, inte på egen hand.

I ert fall så kommer de säkerligen prata med barnens pappa, barnens mamma och kanske dig.

Händer detta ofta?
    Alltså alkohol och bråk?
  • modsey

Ja det ska det göra. För att utreda om barnet har det bra ellet försummas på något vis av en förälder med ett eventuellt missbruk eller problem. Är det en engångsgrej händer egentligen inget mer än att ni kallas till ett samtal med socialen. De vill kolla om ni som föräldrar behöver någon slags hjälp och stöd. Inte så kul kanske men tänker att det är bra för de barn som faktiskt far illa.

• Anonym (Första gången)
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-16 10:22:11 följande:

I mitt fall blev det nerlagt då barnets pappa inte har umgänge med barnet, inte på egen hand.

I ert fall så kommer de säkerligen prata med barnens pappa, barnens mamma och kanske dig.

Händer detta ofta?

Alltså alkohol och bråk?

Jag ÄR mamman. Nej det är som sagt första gången. Dricker inte ens runt barnen.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-16 11:22:00 följande:
    Jag ÄR mamman. Nej det är som sagt första gången. Dricker inte ens runt barnen.
    Ok så det var du som hamnade i fyllecell, mamman.

Ja då kommer ni båda få prata med socialen om detta.

Sen tar de beslut.
  • Anonym (Första gången)
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-16 11:29:45 följande:

Ok så det var du som hamnade i fyllecell, mamman.

Ja då kommer ni båda få prata med socialen om detta.

Sen tar de beslut.

Ja det var jag. Fick dock veta att dom inte gör såna när det varit på en båt. Har inget emot att prata med dom då jag vet att barnen inte far illa. Ville mest bara veta vad som händer.
  • Anonym (A)
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-16 09:11:17 följande:
    Din kusin har rätt.

Håller med
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-16 11:50:16 följande:
    Ja det var jag. Fick dock veta att dom inte gör såna när det varit på en båt. Har inget emot att prata med dom då jag vet att barnen inte far illa. Ville mest bara veta vad som händer.
    Så konstigt.

Så mao kan man svina till ordentligt på en båt och det händer inget!

Sjukt ju.
  • Anonym (Första gången)
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-17 08:24:15 följande:

Så konstigt.

Så mao kan man svina till ordentligt på en båt och det händer inget!

Sjukt ju.

Det är ju inte polisen som tar hand om personerna på en båt utan vanliga ordningsvakter. Fick höra att dom inte har samma befogenhet som en polis. Och därför kan dom inte göra samma uppgifter. Dock är dom skyldiga att hålla en person tills polis tillkallats vid tex brott. Oavsett om något skickas vidare eller inte så gör det nog inget då det var en första och engångshändelse. Jag har inga problem med att gå på något samtal om det skulle behövas.
Svar på tråden Blir det alltid en lob?