Inlägg från: Anonym (Första gången) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Första gången)

Blir det alltid en lob?

I helgen hände något för första gången. Jag hamnade i arrest/fyllecell på en kryssningsbåt pga för mycket alkohol på tom mage,bråk med sambon och ett dumt fylle uttalande.

Hade inte tänkt tanken fören min kusin sa att jag hade blivit lobbad och att sånt alltid skickas till soc om man är förälder.

Hur ligger det till,någon som vet och vad händer isf härnäst?

Tilläggas bör att det var en väldigt traumatisk upplevelse som gör att jag vaknar på nätterna med ångest.

Tack på förhand

• Svar på tråden Blir det alltid en lob?
  • Anonym (Första gången)
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-16 09:11:17 följande:

Din kusin har rätt.

Så har du barn kommer ni få prata med socialen om detta.

Jag har fått göra det då mitt ex blivit lob:ad och han träffar inte ens vårt barn.

Tack för ditt svar. Vad händer sedan då?

Barnen var inte med,dom var hos sin pappa.
  • Anonym (Första gången)
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-16 10:22:11 följande:

I mitt fall blev det nerlagt då barnets pappa inte har umgänge med barnet, inte på egen hand.

I ert fall så kommer de säkerligen prata med barnens pappa, barnens mamma och kanske dig.

Händer detta ofta?

Alltså alkohol och bråk?

Jag ÄR mamman. Nej det är som sagt första gången. Dricker inte ens runt barnen.
  • Anonym (Första gången)
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-16 11:29:45 följande:

Ok så det var du som hamnade i fyllecell, mamman.

Ja då kommer ni båda få prata med socialen om detta.

Sen tar de beslut.

Ja det var jag. Fick dock veta att dom inte gör såna när det varit på en båt. Har inget emot att prata med dom då jag vet att barnen inte far illa. Ville mest bara veta vad som händer.
  • Anonym (Första gången)
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-17 08:24:15 följande:

Så konstigt.

Så mao kan man svina till ordentligt på en båt och det händer inget!

Sjukt ju.

Det är ju inte polisen som tar hand om personerna på en båt utan vanliga ordningsvakter. Fick höra att dom inte har samma befogenhet som en polis. Och därför kan dom inte göra samma uppgifter. Dock är dom skyldiga att hålla en person tills polis tillkallats vid tex brott. Oavsett om något skickas vidare eller inte så gör det nog inget då det var en första och engångshändelse. Jag har inga problem med att gå på något samtal om det skulle behövas.
  • Anonym (Första gången)

Var på polisstationen igår i ett annat ärende men passade på att fråga vad som gäller. Tydligen är det ganska svårt att veta vems lag man ska gå på när det är öppet hav. Men oavsett om något rapporteras så så hon att det kommer inte påverka mitt vardagsliv,dels har soc inte tid att kolla upp alla som hamnat där för första gången och sen så hon att ALLA kan bli för full nån gång och har förmodligen varit det. Hamnar man i cellen 3ggr inom 1år så görs en utredning av olika slag.

Hon sa även att en vakt bör inte göra en lob om man inte har polis relativt tillgänglig då det blir ett frihetsberövade och de har inte vakterna befogenhet till. Jag blev en PL 13 trodde hon och det kan nog stämma för jag hörde nått om 13 innan dom drämde igen dörren. Däremot tyckte hon att deras sätt och saker runt om,hur länge dom höll mig,tillsyner osv inte var okej så hon skulle kontakta företaget och sen höra av sig till mig.

• Anonym (Första gången)
    Anonym (.....//) skrev 2017-11-18 10:20:05 följande:

Jag blev lobbad en gång av polis. Hamnade inte i fyllecell dock eftersom jag inte var aggressiv utan ledsen och hade druckit för mycket.

Blev körd till psykakuten och åkte hem nästa morgon.

Soc kontaktades eftersom jag har barn och jag fick ett brev hem att JAG kunde kontakta dem om jag kände att jag hade behov av stöd och hjälp när det gäller alkohol.

Det gjorde jag inte och hörde inget mer sen.

Men har två vänner som jobbar som vakt på kryssningsfartyg och det krävs EXTREMT mycket för att dem ska omhänderta någon till fyllecell. Så du bör verkligen se över ditt alkoholintag och kanske även om du har aggressionsproblem.

/kvinna

Ja och det är just det..att jag hamnade där som är konstigt då jag var mest ledsen men inte aggrrssiv. Jo jag höll i min sambo flera ggr och försökte få honom att stanna trots att han inte ville. Sen hsde jag sagt en sak som jag tror är grunden. Men även om jag sattes där så borde jag ha blivit släppt betydligt tidigare när jag blev lugn och nyktrat till.
  • Anonym (Första gången)
    modsey skrev 2017-11-18 10:03:22 följande:

Fast jo sociala ska kontakta en person även om det är första gången. Sen stannar de ju ofta där om det inte finns ett större problem. Men rutinen finns.

Sen förstår jag att det inte blir så i ditt fall då det inte är ett polisingripande det handlar om.

Tack för svar.
  • Anonym (Första gången)
    Anonym (H) skrev 2017-11-18 11:28:01 följande:

Var det en rasistisk sak? En kompis till min bror hamnade i fyllecell pga det nämligen...

Inget rasistiskt.
  • Anonym (Första gången)
    Anonym (.....//) skrev 2017-11-18 11:32:03 följande:

När polis LOB:ar är det 6 timmar för tillnyktring som gäller. Hur länge höll dem dig?

Blev du och sambon vänner? Han måste ju ha blivit rejält orolig.

Vad sa du för något? Gissar att du skulle skada dig själv eller liknande så dem ville skydda dig?

Från ca 23 till 06.15.

Nej vi fick ingen chans att prata fören kvällen efter. Han var så pass arg att han faktiskt inte brydde sig om mig då eller dagen efter. Han gjorde slut utan speciella grunder och ville inte prata med mig så jag hade sagt nått i stil med att "då kan du ju berätta för mina ungar varför jag hoppade över bord ".

Pga det fick jag inte åka med båten tillbaks utan fick kliva av i mariehamn och ta mig hem själv.
Svar på tråden Blir det alltid en lob?