• Anonym (c)

Blir det alltid en lob?

Anonym (Första gången) skrev 2017-11-19 12:02:02 följande:
    Ja jag vet. Därför tycker även polisen att det hela gått konstigt till. Men men..som polistjejen så "Det finns rötägg inom alla områden".

Jepp ska försöka släppa även om man blev mer eller mindre traumatiserad av händelsen. Bara andas och ta det lugnt. Tack för svar.
    Berättade du för polisen att du hade hotat med att hoppa överbord?

Vad ska de göra menar du, om de har en passagerare som har hörts hota med det? Inser du vad som skulle hända om de inte gjorde något och du faktiskt hoppade?
  • Anonym (c)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-19 13:38:28 följande:
    Ja jag drog hela historen. Jag vet hur stor grej det skulle bli om man faktiskt gjorde det man sa. Jag hade inte uttalat det högt utan dom bad att få läsa i min sambos telefon och då hade jag skrivit nått sånt. Har hela tiden sagt att jag kan förstå att man hamnade där,ETT TAG. Men sen borde dom ha kunnat prata med mig och sett att det var en fyllesak jag skrev. Jag hade kunnat fått hålla mig i en hytt osv. Nog om detta. Man lär sig och får gå vidare.
    Jag tror att det är extremt svårt för utomstående att bedöma att en sån sak är skriven i "fyllan och villan". En psykolog hade kanske kunnat bedöma det, men vakter på en färja? Nja.

Ja, du inser nog själv att du borde ta det lugnt med drickandet i fortsättningen om du kan spåra ur på det sättet.
  • Anonym (c)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-19 16:45:51 följande:
    Har som sagt aldrig hänt förr och då har jag druckit mer. En snefylla helt enkelt,på tom mage och som eskalerade pga bråket. "Ta det lugnt med drickandet" låter som att man gör så jämt.
    Ja, om du får en "snefylla" när du dricker mindre än du brukar så är det nog läge att överväga dina alkoholvanor. Såna snefyllor som du beskriver är sjutton inte normala någonstans. Eller snefyllor över huvud taget. Jag hoppas att du inser det.
  • Anonym (c)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-20 14:45:03 följande:
    Om du läser igenom så ser du att det var på tom mage och det påverkar mycket. Festar sällan och denna gång blev det tokigt. Snefyllor är väldigt vanligt för folk. Misstag kan hända alla.
    Det är ingen ursäkt. Vuxna människor brukar veta att de tål mindre på fastande mage och anpassa intaget därefter.
    Vanligt? Vad grundar du det på? Umgås du i kretsar där det är vanligt? För jag har inte stött på något sådant sedan tonåren och jag är 40+.
    Jag skulle skämmas ihjäl om jag hade begått ett sånt misstag, inte vifta bort det med "misstag kan hända alla". 
  • Anonym (c)
    elmadumle skrev 2017-11-20 14:53:50 följande:
    Ja? om min man skulle vara ute med sina kompisar och han blev för full en enda gång och hamnade i fyllecellen skulle jag inte reagera då det aldrig hänt någonsin förut. Den biten att vara svinig mot sin sambo/man är en annan sak.
    Men oj! Menar du verkligen att du inte skulle reagera om din man hamnade i fyllecell?!
  • Anonym (c)
    elmadumle skrev 2017-11-20 14:56:44 följande:
    Joho, för alla som en gång blir för fulla är alkoholister, vet fattar ju alla! *hoppas du förstår ironi*. Det är en jäkla skillnad om det händer upprepade gånger och en enda gång. Men på fl ska man vara så jäkla präktig jämt;)
    Fast jag säger inget om att "bli för full" någon enstaka gång. Det handlar inte om präktighet, det handlar om normalutvecklat konsekvenstänk. Om man blir så full att man hamnar i fyllecell så är det något som är fel. Eller hör du till det samhällsskiktet som tycker att det är normalt?
  • Anonym (c)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-20 14:59:32 följande:
    Ja jag kom på det sen,alla som nånsin tagit ett glas för mycket har missbruksproblem Det är tur man vet med sig själv att det inte är något återkommande som upprepar sig varje gång man intar något alkoholhaltigt. Här får man ju tyvärr inte vara mänsklig med fel och brister.
    Jag tror du inser att du var långt bortom "ett glas för mycket".
    Vissa av oss tycker bara att det är sjukt lodigt med folk som tappar kontrollen så till den milda grad att de måste bli omhändertagna för sin egen säkerhet. Det handlar inte om präktighet. Det handlar om sunt förnuft.
Svar på tråden Blir det alltid en lob?