• elmadumle

Blir det alltid en lob?

Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-17 08:24:15 följande:
    Så konstigt.

Så mao kan man svina till ordentligt på en båt och det händer inget!

Sjukt ju.
    Barnen är flera mil från mamman, hon är ute och festar, dricker för mycket en gång och du tycker att hon ska utredas?
  • elmadumle
    Anonym (soctanten) skrev 2017-11-20 14:10:05 följande:
    Undrar om du hade skrivit samma sak om det var en man (pappa) som hamnat i cellen pga för mycket brännvin och svineri mot sin sambo?

Skulle inte tro det!
    Ja? om min man skulle vara ute med sina kompisar och han blev för full en enda gång och hamnade i fyllecellen skulle jag inte reagera då det aldrig hänt någonsin förut. Den biten att vara svinig mot sin sambo/man är en annan sak.

• elmadumle
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-20 14:43:42 följande:
    Det är inte ett missbruk för att det hänt en gång! ALLA kan hamna där,sa ju tom polisen!
    Joho, för alla som en gång blir för fulla är alkoholister, vet fattar ju alla! *hoppas du förstår ironi*. Det är en jäkla skillnad om det händer upprepade gånger och en enda gång. Men på fl ska man vara så jäkla präktig jämt;)
  • elmadumle
    Anonym (c) skrev 2017-11-20 14:54:47 följande:
    Men oj! Menar du verkligen att du inte skulle reagera om din man hamnade i fyllecell?!
    Han är 52 år och har aldrig varit så full någon gång, skulle det hända att han festade till det rejält och det hände så nej. Han skulle skämmas ihjäl och det är ett fullgott straff.
  • elmadumle
    Anonym (c) skrev 2017-11-20 14:59:31 följande:
    Fast jag säger inget om att "bli för full" någon enstaka gång. Det handlar inte om präktighet, det handlar om normalutvecklat konsekvenstänk. Om man blir så full att man hamnar i fyllecell så är det något som är fel. Eller hör du till det samhällsskiktet som tycker att det är normalt?
    Att hamna i fyllecell är helt enkelt att polisen anser att du har nog fått tillräckligt att dricka, och finns ingen som kan köra hem dig så får du åka med de och sova ruset av dig. Nej jag tillhör inte det samhällsskiktet du antyder, men till skillnad från dig kan jag se skillnaden i att ständigt hamna i fyllecell vilket tyvärr många gör, mot att helt enkelt en gång i livet dricka för mycket på tom mage ex.

Min son drack för första gången för några veckor sedan, givetvis blev han alldeles för full, och hade inte hans kompisar fått tag mig på natten så vi kunde hämta hem honom hade jag varit jäkligt glad om polisen hade fått tag i honom först innan han kanske farit riktigt illa. Och nej, vi har inga som helst alkoholproblem i familjen, jag dricker två gånger om året mannen kanske tar en öl en lördag kväll en gång i månaden eller ett glas whiskey.
Svar på tråden Blir det alltid en lob?