Inlägg från: Anonym (soctanten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (soctanten)

Blir det alltid en lob?

Anonym (Första gången) skrev 2017-11-16 09:06:52 följande:

I helgen hände något för första gången. Jag hamnade i arrest/fyllecell på en kryssningsbåt pga för mycket alkohol på tom mage,bråk med sambon och ett dumt fylle uttalande.

Hade inte tänkt tanken fören min kusin sa att jag hade blivit lobbad och att sånt alltid skickas till soc om man är förälder.

Hur ligger det till,någon som vet och vad händer isf härnäst?

Tilläggas bör att det var en väldigt traumatisk upplevelse som gör att jag vaknar på nätterna med ångest.

Tack på förhand

Förstår det, skulle också ha en sjujävla ångest om jag var du!

Det skickas ALLTID till soc, och dom utreder väldigt noga med tanke på att du har barn, körkortet kan också påverkas. 

Vad sa du i ditt uttalande till sambon?
  • Anonym (soctanten)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-17 12:27:39 följande:
    Det är ju inte polisen som tar hand om personerna på en båt utan vanliga ordningsvakter. Fick höra att dom inte har samma befogenhet som en polis. Och därför kan dom inte göra samma uppgifter. Dock är dom skyldiga att hålla en person tills polis tillkallats vid tex brott. Oavsett om något skickas vidare eller inte så gör det nog inget då det var en första och engångshändelse. Jag har inga problem med att gå på något samtal om det skulle behövas.
    Det är bra att du kan tala om ditt missbruk, så det inte händer igen! 
  • Anonym (soctanten)
    elmadumle skrev 2017-11-17 12:31:41 följande:
    Barnen är flera mil från mamman, hon är ute och festar, dricker för mycket en gång och du tycker att hon ska utredas?
    Undrar om du hade skrivit samma sak om det var en man (pappa) som hamnat i cellen pga för mycket brännvin och svineri mot sin sambo?

Skulle inte tro det!
  • Anonym (soctanten)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-20 14:45:03 följande:
    Om du läser igenom så ser du att det var på tom mage och det påverkar mycket. Festar sällan och denna gång blev det tokigt. Snefyllor är väldigt vanligt för folk. Misstag kan hända alla.
    "Snefyllor är väldigt vanligt för folk" - Skulle inte tro det. Jag har aldrig haft en, och aldrig sett någon av mina vänner få det heller!

Nu försöker du bara vifta bort det! Det är ett typiskt tecken på missbruk samt problem med alkoholen. Man förnekar det hela!
Svar på tråden Blir det alltid en lob?