• BossHoss

Vad dricker du till julmaten. Tips och förslag

Tror inte denna tråd kommer att bli någon kioskvältare direkt men då det varje jul diskuteras flitigt att man inte skall dricka ditten och datten så undrar jag helt enkelt.
    Vad dricker du på julhelgen. Vad dricker du till vilken mat/dessert osv och vad är dina bästa tips för dryck på jul.

Jag kan tyvärr inte bidra med någon jätteintressant som mer eller mindre helnykterist.Men något glas blossa glögg (saftglögg) och sedan julmust gäller för mig.
    Kan dock rekommendera folk att smaka på den julmust som nygårda lagrat, intressant smak

Med andra ord, här pratas inte om att man skall eller inte skall dricka utan just vad man dricker

• Svar på tråden Vad dricker du till julmaten. Tips och förslag
  • Glinda från Oz

Jag är också nykterist och dricker lättglögg (jag gillar inte saftglöggen=den med 0% alkohol) lagrad julmust som du fotade är också jättegott, så Apotekarnes julmust och enbärsdricka.

• BossHoss
    Glinda från Oz skrev 2017-11-16 13:25:25 följande:

Jag är också nykterist och dricker lättglögg (jag gillar inte saftglöggen=den med 0% alkohol) lagrad julmust som du fotade är också jättegott, så Apotekarnes julmust och enbärsdricka.

Jag gillar smaken på Amarulla så skulle kunna tänka mig en nubbes storlek till kaffet/desserten (smakar för mcket alkohol)
  • BossHoss
    Glinda från Oz skrev 2017-11-16 13:30:11 följande:
    Var inhandlas enbärsmust
  • Stårschan

Hos oss blir det Apotekarnes julmust, saftglögg (jag gillar inte när glöggsmaken förstörs av alkohol), en akvavitsnaps, någon julöl, lite Bailey's eller kanske nån rökig whiskey framåt kvällen. Och inspirerad av en annan tråd så kommer julafton att kickstarta med varm choklad, så att vi inte riskerar att få i oss för lite socker under dagen. Sen om det hinns med så kommer jag säkert att bjuda på någon skum hemgjord dryck (älgörtsglögg?) som jag kommer att ha inhandlat på någon julmarknad.

Och kaffe.

• BossHoss
    Stårschan skrev 2017-11-16 13:45:47 följande:

Hos oss blir det Apotekarnes julmust, saftglögg (jag gillar inte när glöggsmaken förstörs av alkohol), en akvavitsnaps, någon julöl, lite Bailey's eller kanske nån rökig whiskey framåt kvällen. Och inspirerad av en annan tråd så kommer julafton att kickstarta med varm choklad, så att vi inte riskerar att få i oss för lite socker under dagen. Sen om det hinns med så kommer jag säkert att bjuda på någon skum hemgjord dryck (älgörtsglögg?) som jag kommer att ha inhandlat på någon julmarknad.

Och kaffe.

Märker att jag är novis innom glöggvärlden och måste börja prova olika glöggar i år
  • BossHoss
    Duckan skrev 2017-11-16 13:50:51 följande:

Till julmaten: Julmust och en nubbe.

Vad för nubbe? 
  • Duckan

Helst OP, men kan tänka mig att ta svärfars egengjorda också.

Svar på tråden Vad dricker du till julmaten. Tips och förslag