• RosaElefanten123

När började era barn sova hela nätter?

Ni som har barn som av sig själva började sova hela nätter när började de göra det? Och ni som aktivt hjälpte era barn att göra det (tex slutade nattamma eller ge flaska på natten), när gjorde ni det? Och HUR gjorde ni? Kul med tips!

• Svar på tråden När började era barn sova hela nätter?
  • sobrio88

Båda barnen (2.5 år/4,månader) har sovit hela nätterna utan mat från 3 månader. Hela nätter = från 19-21 till tidigast 5.30. Visst dom vaknar och stökar efter nappen på nätterna men det är uppvak på några minuter som jag egentligen inte räknar som direkta uppvak om det har betydelse så har båda ätit enbart ersättning från ca 2 månaders ålder och dom sover i varan säng åtminstone halva nätterna.

• fluu

Första gången hon sov en hel natt var hon 1,5 år. Men inte ens idag(snart sex år) händer det speciellt ofta att hon sover genom hela natten. Hon vaknar nästan alltid en gång och kommer över i vår säng.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Hellishen

Min dotter var tre år när hon första gången sov en hel natt, dvs inga uppvak men ville gå upp klockan fem som vanligt.

Nu är hon 3,5 drygt och hon kanske sover utan uppvak 2-3 nätter i veckan, de andra nätterna kan hon vakna 1-3 ggr och ibland ger vi upp och sover halva natten hos henne. Hon vaknar alltid vansinnigt tidigt och vägrar försöka somna om eller ligga kvar i sängen. Så runt 05:30 är det morgon här.

Har glömt hur det är att ha sovmorgon...

• Joci

Äldsta dottern fyllde nyss 9 år. Vi väntar fortfarande...

Är det här jag ska skriva nånting smart?!
  • bouncer

Vid 2,5 månaders ålder sov ena barnet hela natten. Med 2:an fick jag vänta till 3,5 månader.

• bouncer

Med sova hela natten menar jag från ca 22:00 på kvällen till ca 07:00 på morgonen utan att hon vaknade. Sov mellan oss i sängen.

• Heystella

Herregud, lider med er vars barn tagit flera ÅR på sig att börja sova hela nätter.

Dottern på 15 månader har sovit hela nätter sedan 6 månader, lägger sig mellan 18.30-19 varje dag och sover alltid minst till 7 men oftast till ca 8.

• älskarlivet81

Vår yngsta är snart 5 och hon kommer in till oss i princip varje natt fortfarande. Mycket tankar och drömmar!

• Brumma

Runt 4-5 år har de varit båda två.

Den yngsta sover nu 4 av 7 nätter i sitt rum hela natten (han är 4 år).

• Brumma
    Brumma skrev 2017-11-17 22:49:00 följande:

Runt 4-5 år har de varit båda två.

Den yngsta sover nu 4 av 7 nätter i sitt rum hela natten (han är 4 år).

För att förtydliga eftersom det stod om nattamning och flaska i trådstart en också :)

Ettan slutade med flaska /amning strax innan ettårsdagen.

Tvåan slutade jag amma vid sex månaders ålder. Då åt han var 20-30 minut nästan hela natten och jag trodde på allvar jag skulle dö. Flaska mitt i natten lyckades vi inte få honom att sluta med förrän han var 3 år..
Svar på tråden När började era barn sova hela nätter?