Inlägg från: themarigolden |Visa alla inlägg
  • themarigolden

6 månader och VÄGRAR sova...

Hej, jag och min sambo har ett stort problem med vår 6 månaders gamla son, han vägrar sova.

Det började för ungefär en månad sedan efter att han tog sin 5-månadersspruta, sedan dess har han näst intill slutat sova. Han sover max 3 timmar om dagen, och då har vi tur om han sover så länge.

Då kan han kanske somna 2-4 gånger om dagen men han sover aldrig länge, högst en timme men normalast är väl 20-40 min, sedan vaknar han normalt eller så börjar han skrika från ingenstans, han kan aldrig sova själv utan måste vara i någons famn.

Problemet är att han vägrar somna i någons famn och somnar ibland inte ens av att amma, vilket han har gjort förut.

Under nätterna ska han inte sova och ibland kan vi sitta uppe till 3 på natten av att han skriker och vägrar sova, sedan när han väl somnar så vaknar han varje halvtimme. Vi får ingen sömn. Han får ingen sömn. Ingen är glad och vi har inga idéer kvar och har ingen aning om vad vi ska göra.

Vi behöver hjälp, är det någon som har ett bra tips?

• Svar på tråden 6 månader och VÄGRAR sova...
  • themarigolden
    viseversa skrev 2017-11-16 22:13:51 följande:

White noise på mobilen?

Sova i eget rum?

Sova hos er?

Låter jättejobbigt. Finns det igen som kan ta honom en natt eller två så ni kan sova?

Vi har testat white noise.

Vi har en tvåa så han sover i vårat rum, men vi har testat med att han sover i vårat rum medans vi går in i vardagsrummet till exempel och då vaknar han på direkten nästan, som att hans undermedvetna vet att vi inte är där...

Vi har haft barnvakt 2-3 gånger och då när vi träffar honom igen gallskriker han och har gjort det sedan vi lämnade så en hel natt skulle nog ingen klara av...

En sidenote är att han har fått 2 undertänder och börjar få sina 2 övertänder nu men det började han få för någon dag sedan och det här har hållt på i en månad.
Svar på tråden 6 månader och VÄGRAR sova...